4193
Sök

dämpnings ull för sent?

Proljece?
1 464 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
Hejsan jag hade en låda som jag tryckte in min 12" cerwin vega v-max och sen va det inte mer med det. Men sen fick jag den briljanta ideen att köpa dämpningsull nån jäkla polyester rulle. Hur får man in skiten i lådan nu efteråt? Går det inte? Hur fäster man det?
Någon som har testat? FUnkar det bra?
Vet att jag skulle tänkt på detta innan. lol
Senast redigerat av haxer (3 juli 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

med lem
1 925 Inlägg
3 juli 2007
klart de går ! bara att skruva bort elementet o lägga i ullet...har du en sluten låda skall du lägga mycket ull i hela lådan, dvs fylla hela lådan med ull,,,har du en portad låda ska du sätta fast ullen på alla väggar utom där elementet o porten sitter smile

hoppas man var till någon hjälp

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Proljece?
1 464 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
Haha.. tänkte inte på det tongue Men hur sätter man fast det? Ska ju inte börja brinna i den läste att det blir 180grader varmt i högtalaren och vill inte ha rök effekt i bilen smile Har du själv testat eller lyssnat gör det skillnad?

141 Inlägg
3 juli 2007
det blir skillnad.. du får lätt ett burkigt ljud om du inte använder dämpull.. har du en sluten låda ska du inte sätta fast dämpullen utan låta den ligga löst men har du enn portad låda så kan du använda sprej lim.. annars kan du använda "hönsnät" som du kan häfta fast så pressar den fast dämpullen

Proljece?
1 464 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
Okej men hur långt fram till "magneten" ska den sitta någon risk med att sätta den för nära?

Larsson
154 Inlägg
3 juli 2007
Okej men hur långt fram till "magneten" ska den sitta någon risk med att sätta den för nära?

Är det ett hål på undersidan av magneten så att den får luft därigenom så ska ullen inte täppa igen hålet.. Räcker nog med nåra cm mellanrum

Att träna och skita i kosten är som att köpa ölen och se på när nån annan dricker upp dem ...Du får inte den effekt du betalat för

Proljece?
1 464 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
Okej smile tackar ska testa senare har inget nät ska fråga farsan tongue

Evolution
1 627 Inlägg
3 juli 2007
Går ju att nita fast ullen

Fäll ner pungen och landa

Sök