2499
Sök

Köpråd: Volvo S80 CNG -07

14 Inlägg
7 maj 2020
Trådstartare
Hej,

Kollar på en Volvo s80 som har gått 23500 mil, drivs av CNG, har 140 hästar och är gjord 2007. Priset på bilen är 23000kr.
Jag behöver en bil för alldaglig körning och att ha roligt med.

Jag har inte så jätte bra koll på bilar men försöker lära mig mer och mer. Skulle ni som är mer kunniga än mig rekommendera om detta är ett bra eller dåligt köp och då varför eller varför inte. Sedan undrar jag om gasbilar är dåliga eller bra.

Tack i förhand för alla svar, det uppskattas smile

Rubrik uppdaterad /Mod
Senast redigerat av Hybrid_ (7 maj 2020)

Forummoderator
18 132 Inlägg
7 maj 2020
Nej.

Tanken ska besiktigas tillsammans med bilen och ska vara synlig! (Du kan behöva montera ner halva bilen varje gång) och blir det anmärkning på tanken kan du köra bilen til skroten...

Så: Nej.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 337 Inlägg
7 maj 2020
Många bilhandlare vägrar byta in gasbilar, vissa modeller då. Värt att tänka på den dagen bilen ska säljas.

Forummoderator
18 132 Inlägg
7 maj 2020
Rekommenderar TS (Trådskaparen) att köpa en vanlig Volvo S80 med 140, 170 eller sexan på 2.9 liter med strax över 200hk. Kamrem ska vara bytt på verkstad med en arbetsorder som kan verifieras! Om han ny fastnat för en sådan. Det är trevliga bilar.

AC-funktionen ska kollas noggrant! ACC-panelen kan dö. Förvisso ingen jättekostnad (500 spänn?) men kul att ha en bil som både kan ge kyla och värme i kupén...

Automatlådorna tickar på tills cirka 40k mil. Mer om man byter olja i lådan innan den rasar. Manuell vet jag inget om.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök