Hej!
Någon gång måste var den första! Så varför inte pröva. Har bytt drivknutsdamask/drivknutar några gånger och visst är det lite bökigt men har man gjort det några gånger så inte är det svårt direkt.
På min gamla Audi 100 från 89 så är det som på alla andra bilar, drivaxlarna måste bort, lättast är det på vänster sida på min bil då man där bara måste lossa krängningshämmarbulten nertill, vinkla ut McPearsonbenet och sedan lossa de sex torxskruvarna inne vid växellådan...och sen dra bort drivaxeln. På höger sida måste hela krängningshämmaren ner innan man kan få loss drivaxeln.Lite mer jobb.
När man sedan har drivaxeln med trasig damask/knut i sin hand gäller det att lossa drivknuten från axeln, Drivknuten sitter med en segerring en 5mm innanför drivknuten och måste bändas isär utåt föt att släppa från drivaxeln, lite bökigt eftersom det finns fett överallt. När drivknuten lossats (knackas loss med kopparhammare) från axeln, dras den gamla damasken av, drivknuten görs sedan ren från allt gammalt fet (läggs i ett lacknaftabad och penslas ren och torkas med tryckluft). Drivknuten fylls sedan med drivknutsfett och slutligen träs den nya damasken över drivknuten, Drivknuten monteras/skjuts på /slås på sedan på drivaxeln (ev krävs lite våld med en kopparhammare) Segerringen som sitter i drivknuten utvidgas när man trär på drivkuten på axeln och segerringen fastnar sedan i sitt spår på axeln om allt är rätt monterat.
-Är detta jobbigt/svårt!? Nja!