Resonerar som jaka54 och uhlin.
Beror på var och hur mycket det läcker.
Droppar det?
Får du fylla på olja?
I så fall hur mycket och hur ofta?
Packbox fram på motorn är inte så komplicerad att byta.
Värre med packbox bak på motorn = mot växellådan/bakom svänghjulet.
Lättast att åtgärda är läckande ventilkåpa.
Kanske något så enkelt som påfyllningslocket.
Eller att, om du nyligen köpt bilen, föregående ägare spillt vid påfyllning i samband med oljebyte.
Försök följ "oljeströmmen" och se var läckan finns.
Gör ev motortvätt för att se bättre/tydligare var oljeläckaget finns.
Någon droppe då och då, som inte resulterar i en pöl, speciellt om det kommer från packboxen vid bakre ramlagret = bakom svänghjulet, skulle jag inte bry mig om.
Min drygt 30 år gamla Citroen har ett svagt "droppläckage" från just packboxen bakom svänghjulet.
Har lagt en kartongbit på garagegolvet för att ta upp den enstaka droppe som kommer.
Har sedan ett par decennier en komplett packningssats liggande.
Ska byta, inte nu - sen.
Torkar rent motorn före varje besiktning.