Tommy_F skrev:
Tjena!
Har en Audi A6 (C6) med en 2.4 V6:a ifrån 2007 som misständer på cylinder 1 och 4.
Symptomen är direkt ifrån start när den är kall, och blir inge bättre när den blir varm, eller om man gasar.
Har hittils bytt dessa utan resultat:
Alla tändspolar + tändstift (byttes samtidigt)
Samtliga lambdasonder
Spridar tätningar på alla 6 spridare
Kamaxelgivare
Men den vill inte ändå. Tänkte om de kanske va dålig kvalité på de nya tändspolarna som är av "no name" modell, så jag bytte plats på spolarna för att se om felet flyttade sig, men icke. Dock bytte jag inte plats på stiften, varför vet jag inte för det va ju liksom planen, men de gick av bara farten så en glömde det helt enkelt, så det återstår att testa. Tilläggas ska att jag iaf kollade stiften och de va skillnad på stiften som satt på cyl 1 och 4 jämte de på övriga cylindrar.
Kan ju kanske även vara spridarna, men känns oturligt om de är 2 st som ballat ur samtidigt.. Men konstigare saker har ju iof hänt.
Men skickar i vart fall ut en fråga här och ser om någon har några andra tips?
Det är inga symptom på att topplockspackningarna gått iaf, men inget komptest har iof tagits.
Det jag får fram med en enkel OBD läsare är:
P0056 - HO2S Heater Control Circuit Bank 2 Sensor 2
P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0301 - Cylinder 1 Misfire Detected
Någon som har koll på hur känsliga dessa är för "no name" tändspolar jämte tex original eller NGK diton? Och vilka stift är att rekommendera? NGK: PFR6X-11 ?
Funderar på om de lär bytas tändstift och spolar helt igen..