2587
Sök

Köpråd Isuzu Campo

21 Inlägg
14 september 2020
Trådstartare
Hej jag är intresserad av en Isuzu Campo 1991 diesel. Är det någon här som vet någonting om dem? Är de pålitliga osv. Jag tror att det är samma bil som Opel Campo. Någon som vet något?

6 153 Inlägg
14 september 2020
Som de flesta äldre japanska bilar var motor och drivlina ganska bra, men karosserna rostade något vansinnigt. Även ramen kan vara helt upprostad.

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
14 september 2020
Utmarks-Loke skrev:
Som de flesta äldre japanska bilar var motor och drivlina ganska bra, men karosserna rostade något vansinnigt. Även ramen kan vara helt upprostad.

faktist sätt ett antal sånna som varit i oförskämt fint skick..  konstigt nog. kollar man på blocket så ser inte  rosten ut som något jätteproblem.. men dom riktigt dåliga kanske dog redan första åren.. det är ju inte några vanliga bilar.. men reagerade i somras när jag såg en flera gånger som var i perfekt skick.. en gammal gubbe som jobba på jobbet hade en ruskigt fin oxå...

Kör fort så hinner inget hända...

7 491 Inlägg
14 september 2020
En allmän svaghet hos några år äldre "pickisar" är att ramarna viker sig bakom hytten.
Har både sett på bilskrotar och "skogskörda" pickisar.
Tror inte det skiljer så mycket mellan de olika tillverkarna.
Mitt bidrag till kollen = ramen bakom hytten bör kollas med rosthacka.

Forummoderator
18 149 Inlägg
14 september 2020
Ja, ROST!

Men motor och drivlina är väl i princip odödliga. Är den varmkörd när du ska prova den så höjer jag en varningsflagg. Den ska startas kall. Helst bara glöda i 5 sekunder och se om den orkar dra igång med gasen i botten.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

21 Inlägg
15 september 2020
Trådstartare
Vad skulle ni säga en sådan är värd, ungefär? En som inte gått allt för lång. 20 000 mil kanske och som inte har allt för mycket rost på sig? Hur mycket brukar de kosta? Är de vanliga?
Senast redigerat av totti10 (15 september 2020)

6 153 Inlägg
15 september 2020
totti10 skrev:
Vad skulle ni säga en sådan är värd, ungefär? En som inte gått allt för lång. 20 000 mil kanske och som inte har allt för mycket rost på sig? Hur mycket brukar de kosta? Är de vanliga?

Tja, det finns ju bara en enda på blocket, så jag antar att det är den du pratar om då det är just en -91 med 20k mil. 35k känns som lite i överkant, men alla gamla bilar har gått upp i pris och nu är den ju strax skattefri så jag antar att priset är rimligt.

Nej, de är inte vanliga. King Cab dominerade pickup-marknaden på den tiden och både Mitsubishi L200 och Toyota Hilux sålde nog också i fler exemplar än Isuzu. Det har ju alltid varit lite av ett uddamärke i Sverige, även om de sålt väldigt bra i tex. Asien.

6 153 Inlägg
15 september 2020
Det är ju winch och bra terrängdäck också, på den som är till salu. Då känns det som ett helt ok pris.

21 Inlägg
15 september 2020
Trådstartare
Tack för alla svar!

Sök