13 oktober 2020
Trådstartare
Hej,
jag har en Kia Ceed SW -2017 som jag satt i en baslåda i kopplat till originalstereon via en adapter (så inte klippt eller skarvat i några kablar). Det sitter några motstånd i adaptern för att dämpa basljudet på frontarna så jag kan vrida på max bas i enheten för att få max signal för slutsteget att plocka ifrån.
Men efter jag monterade detta (vill minnas att det började efter det iaf) så började radion brusa och brusar extra mycket vid varje baston som spelas av lådan. Det blir dock mycket bättre om jag stänger av bilen/vrider av tändningen, men lite brus är det trots allt. Och vissa radiokanaler funkar bra/bättre än andra, t.ex. mixmegapol och dom där reklamkanalerna funkar bättre, medan P3 är helt värdelöst brusigt och störigt.
Vad i hela friden kan ha hänt? Jag har lagt antennkablarna så dom inte ligger på någon annan kabel bakom stereon utan löper fritt med spelrum. Vad kan det vara för fel?
Hoppas någon har koll och kan tipsa om saker att prova. För det stör mig nå jävulskt. Blåtandsmusikspelande osv funkar 100% klockrent och rent ljud.