3514
Sök

Skyddsbälg (damask) lös, behövs det åtgärdas?

4 468 Inlägg
14 februari 2021
Klämmorna TS länkade till funkar,behövs TVÅ satser, ni kommer bara att andvända den stora...en hovtång funkar kanon, har själv kört med en sån i 45 år.. slangklämmor kan det bli problem med att "skruv"delen kommer att ta i...

58 Inlägg
15 februari 2021
Trådstartare
zzr94092 skrev:
Klämmorna TS länkade till funkar,behövs TVÅ satser, ni kommer bara att andvända den stora...en hovtång funkar kanon, har själv kört med en sån i 45 år.. slangklämmor kan det bli problem med att "skruv"delen kommer att ta i...

Ja klämmorna funkade hur bra som helst, och bara den stora behövdes.

Men killen som la in fettet tog aldrig bort eventuell grus/stenar, han bara matade in en hel tub i varje damask och stängde dem med klämmorna. Damaskerna har vart lösa sedan åtminstone oktober månad, så kan tänka mig att det fanns en del grus där inne, var inte mycket fett kvar i alla fall.

Är det något att oroa sig över med en så gammal bil och är det värt o be om att få göra om?
Senast redigerat av Moz123 (15 februari 2021)

6 063 Inlägg
15 februari 2021
Tror det är ganska liten risk att några gruskorn skall ha hoppat in. Om klämmorna sitter på och allt funkar nu skulle jag inte röra det.

58 Inlägg
15 februari 2021
Trådstartare
Utmarks-Loke skrev:
Tror det är ganska liten risk att några gruskorn skall ha hoppat in. Om klämmorna sitter på och allt funkar nu skulle jag inte röra det.

Tack för dem lugnande orden!

4 468 Inlägg
16 februari 2021
Skulle bara köra nu..

Sök