3658
Sök

Toyota Prius - Miljöbilsbluffen

375 Inlägg
10 juli 2007
carnageman skrev:
Prius bör dra som minst över 1liter / mil vid enbart bensindrift. Dessutom är batteriet en förbrukningsvara, lär hålla ungefär lika länge som ett vanligt bilbatteri. Om batteriet körs slut, och bilen blir stående i kallt väder så bör det frysa sönder.
Ett nytt batteri till en sådan kostar nästan 21000:-, lite skillnad från ett vanligt bilbatteri som kostar 3-400:- på biltema big_smile
Är det bara jag eller har inte priusen dessutom lite gay-stämpel? smile
Lite pride-festivalus...

Vad baserar du det här på? Prius går alldrig på enbart bensin motorn. 10 års elektronik garanti om jag inte missminner mig. Förbrukningen hamnar mellan 0,5 - 0,6 lägre vid "pensionärs" körning. Och det måste väl ändå alla kunna erkänna är jävligt bra för en normalstor familjebil?
Jag körde ca 30 mil konstant 150 km/h med farthållaren, förbrukningen hamna på knappt 0,7.
Detta baserar jag på 3 års ägande i familjen.

blacken
10 juli 2007

carnageman skrev:
Prius bör dra som minst över 1liter / mil vid enbart bensindrift. Dessutom är batteriet en förbrukningsvara, lär hålla ungefär lika länge som ett vanligt bilbatteri. Om batteriet körs slut, och bilen blir stående i kallt väder så bör det frysa sönder.
Ett nytt batteri till en sådan kostar nästan 21000:-, lite skillnad från ett vanligt bilbatteri som kostar 3-400:- på biltema big_smile

Är det bara jag eller har inte priusen dessutom lite gay-stämpel? smile
Lite pride-festivalus...

nä du är inte ensam, den har faktiskt lite fikusstatus. Sedan så kan man undra hur miljövänlig den egentligen är?. om man betänker dom resurser  den kräver för sin tillverkning. Plus att den är väldigt komplicerad  i sin konstruktion. Sedan så blir man lite irriterad på Toyota när dom hävdar att dom har "tagit" fram hybridtekniken. kvalificerat skitsnack. Hybridtekniken kom fram runt sekelskiftet och användes primärt att driva ubåtar.

1 171 Inlägg
10 juli 2007
Skulle det vara något negativt som talar mot bilen ifall den skulle ha gaystatus? Kom igen! roll

Jag tror jag måste ha en dodge RAM för annars kan ju folk tro att man är homosexuell, hemska tanke.roll Hur mycket man är ni egentligen?

Proljece?
1 464 Inlägg
10 juli 2007
Alla bilar är ju farliga mer eller mindra man kan få cancer av potatis ena året och andra året av polkagrisar tongue skiter mest i sådant alltid någon som vill motbevisa;)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

Sök