Vad krävs för att installera min kenwood?

Blanke
5 april 2023 · 384 Inlägg

Har en kenwood stereo i garderoben, var installerad i en annan bil men tog ur den då den skrotades.

Har egentligen inga kablar eller någon ram, bara själva stereon.

Vad behöver jag för att installera i en 2001 s60? Hört om iso-kablar osv men förstår inte vad dessa faktiskt är, hade väl egentligen behövt en inköpslista.

Uppskattar all hjälp jag kan få då elektronik verkligen inte är min grej.

Professionell hatare
Curse
5 april 2023 · 688 Inlägg

Enklast är det om du tar bilen och stereon till närmaste BRL eller liknande. Men kort och gott. Du behöver kablar som passar bilen och stereon och monteringsram.

Mazda 6 "MPS" (2006)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 april 2023 · 13 798 Inlägg

är ju ingen direkt vetenskap.. gå in på brl  välj bilstereo  och klicka Hitta saker som passar min bil.

välj volvo s60 2001-2004  och dom första 2 träffarna ger paket en för dubbeldin  (fullstor storlek på stereo)  eller enkel din för en normal stereo. och sen är det bara att beställa.. 

en 2sec googling hade gett dig en perfekt länk till brl sida ;-)   

bara sökt volvo s60 2001 bilstereo och första träffen är till brl och deras paket för att montera en stereo i en s60 smile
här är länken   dom 2st första är dom du ska välja mellan.
och det är bereonde på om du har enkeldin eller dubbeldin stereo.   du ser enkelt vilken du har genom att bara kolla lite logiskt på stereon och hålet i monteringsramen. 
https://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och … index.html

allt du behöver finns i dessa paket.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Blanke
6 april 2023 · 384 Inlägg

Growe skrev:
är ju ingen direkt vetenskap.. gå in på brl  välj bilstereo  och klicka Hitta saker som passar min bil.

välj volvo s60 2001-2004  och dom första 2 träffarna ger paket en för dubbeldin  (fullstor storlek på stereo)  eller enkel din för en normal stereo. och sen är det bara att beställa.. 

en 2sec googling hade gett dig en perfekt länk till brl sida ;-)   

bara sökt volvo s60 2001 bilstereo och första träffen är till brl och deras paket för att montera en stereo i en s60 smile
här är länken   dom 2st första är dom du ska välja mellan.
och det är bereonde på om du har enkeldin eller dubbeldin stereo.   du ser enkelt vilken du har genom att bara kolla lite logiskt på stereon och hålet i monteringsramen. 
https://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och … index.html

allt du behöver finns i dessa paket.

Okej tack så mycket! Har verkligen noll koll på det här med stereo i bilen. Men har några frågor till:

I den för singel-din är det två stycken kablar som ser ut att vara "iso". Vilken av dessa ska kopplas in i stereon då bara en kan kopplas in?

Och om jag har volvos originalförstärkare i bilen, måste jag inte ha någon typ av optisk adapter?

Professionell hatare
Blanke
6 april 2023 · 384 Inlägg

Eller ja nu förstår jag, inte undra på att jag varit lite förvirrad angående iso-adaptrarna. Är ju att jag inte har kvar kablarna till min kenwood, och att adaptrarna ska kopplas in till dessa. Så blir att beställa detta kit från brl och nya kablar till kenwood.

Professionell hatare
Blanke
6 april 2023 · 384 Inlägg

Då jag inte har lust att köpa in alltför mycket saker, och då jag vill hålla kostnaden nere så blir det smidigast tror jag att köpa en sån här. Måste inte heller då hålla på med volvo-förstärkaren osv: https://www.amazon.se/BlueMusic-Bluetoo … 0&th=1

Denna har tydligen inte heller problemet med brus som adaptern Vparts säljer smile

Professionell hatare
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang