Passar mina nya fälgar på bilen?

Lohan
18 september 2023 · 113 Inlägg

Hej! Beställde precis vinterhjul, slog in regnr och fick förslag på fälgar som ska passa men nu i efterhand blev jag fundersam..
Bilen är en Cupra Formentor med ET40 orginal 18 tum, dom fälgarna jag har beställt har ET35 18 tum kommer det passa? såg också att man inte får med TPMS mätare i hjulen är det något man brukar ha i sina vinterhjul?

Tack

Brådhis * Voff voff *
18 september 2023 · 10 308 Inlägg

En skillnad på 5 (mm) i ET gör att dom hamnar 5mm längre ut. Högst sannolikt ingen som helst fara och inget du kommer märka, skulle jag tro.

Har dina sommarhjul TPMS? Eller räknar bilen via ABS:en?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Lohan
18 september 2023 · 113 Inlägg

Brådhis skrev:
En skillnad på 5 (mm) i ET gör att dom hamnar 5mm längre ut. Högst sannolikt ingen som helst fara och inget du kommer märka, skulle jag tro.

Har dina sommarhjul TPMS? Eller räknar bilen via ABS:en?

Stort tack, verkar som den räknar via ABSen så nu slipper jag tänka på det ocksåsmile

torsen
19 september 2023 · 7 287 Inlägg

Lohan skrev:
Hej! Beställde precis vinterhjul, slog in regnr och fick förslag på fälgar som ska passa men nu i efterhand blev jag fundersam..
Bilen är en Cupra Formentor med ET40 orginal 18 tum, dom fälgarna jag har beställt har ET35 18 tum kommer det passa? såg också att man inte får med TPMS mätare i hjulen är det något man brukar ha i sina vinterhjul?

Tack

Se till att CB (Center Borr = centrumhål) stämmer, eller i alla fall inte är mindre än navet - för då får du inte på fälgarna.
I min ungdom fick jag med roterande fil vidga navhålet p g a a jag missade CB.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang