Vad kan man göra med BSR PPC datorenhet som inte längre används?

ekshaust
25 oktober 2023 · 34 Inlägg

Har en PPC 3 datorenhet från BSR som användes när jag trimmade min Audi A4 för några år sen men eftersom jag inte längre har kvar bilen så har jag ingen användning för den längre.
Känns så onödigt att bara kasta den om det fortfarande finns nån som kan få användning för den. Förstår ju att den är låst till min specifika Audi och att det inte går "överföra" till annan modell/bil vilket ju hade gjort att man antagligen kunde fått nåt för den på begagnatmarknaden.

Några ideer om va man kan göra med den?

zzr94092
25 oktober 2023 · 4 404 Inlägg

Men har för mig att du kan uppdatera den,enklast är ju att ringa BSR och fråga,så kasta den INTE!!

Brådhis * Voff voff *
26 oktober 2023 · 10 293 Inlägg

Exakt, den går att "återanvända". Prata med BSR.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
krambriw
26 oktober 2023 · 433 Inlägg

Jag köpte emn sådan en gång för 500 spänn, begagnad. Sedan var det bara att köpa "byt bil" och vips så uppdaterades den via min dator till den nya bilen som skulle trimmas. Fungerade fint

Tyvärr har jag idag 2 stycken liggandes eftersom våra nya bilar inte längre kan trimmas med PPC utan måste lämnas in till nått BSR center. Vilket jag tycker är kass och därför inte gjort. Om man gör det och service sedan skriver över mjukvaran så måste den in igen, hopplöst, hela iden med PPC faller ihop. Undrar om det blir nya trenden...att PPC bara kommer att uppskattas av återvinnningscentralerna

krambriw
26 oktober 2023 · 433 Inlägg

Från BSR's hemsida:

Endast PPC3 går att flytta mellan bilar.

Se till att du får med inloggningsuppgifterna från den tidigare ägaren om du ska köpa eller har köpt en begagnad PPC-enhet. När du har utfört köpet måste du sen logga in på PPC sidan, ändra kunduppgifterna och sen utföra en så kallad "Change car" eftersom PPC-enheten är låst till den tidigare bilen. När du gör en "Change car" måste du köpa en motoroptimering (programvaran) som passar din bil.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
26 oktober 2023 · 2 972 Inlägg

Sälj/skänk den till nuvarande ägare av bilen den passar till..?!

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
krambriw
26 oktober 2023 · 433 Inlägg

Jo det är väl en god och trevlig ide!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang