S60 2.4T Steg 3, Blinkers, dim/helljus, färddator mm. slutat fungera.

Djo
5 januari 2017 · 10 158 Inlägg

TENGIL_ skrev:
Känns ju lite löjligt att lämna in bilen och få reda på att det va en liten jävla säkring bara.
Trodde inte en enda säkring kunde orsaka så mycket problem tongue
Men men, man lär sig av sina misstag.
Verkar även som om chippningen sitter kvar i bilen, men ska koppla upp mig med BSRs PPC för att vara helt säker på att bilen har allt som behövs.
Även beställt ett racepipe istället för första ljuddämparen, så kommer nog bli fint.
Tack igen smile

Javars men nu fick du felkoder raderade också och det var inte ditt fel att bilen kukade ur.

Mera trimm blir nog bra det wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
MalteFardig
16 december 2023 · 2 Inlägg

Hej!
Jag har en volvo v70n från 2001 och har nu fått samma problem.
Alla säkringar är hela, blinkersspaken är bytt och jag har även testat att byta SWM. Fortfarande så funkar varken blinkers, helljus, färddator, LSM och inte heller går det att gissa ner rutorna eller ändra vinkel på speglarna.
Hur löser jag detta, eller är det bara till att lämna in bilen som gäller?
Oerhört tacksam för svar, Mvh Malte.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 december 2023 · 17 560 Inlägg

MalteFardig skrev:
Hej!
Jag har en volvo v70n från 2001 och har nu fått samma problem.
Alla säkringar är hela, blinkersspaken är bytt och jag har även testat att byta SWM. Fortfarande så funkar varken blinkers, helljus, färddator, LSM och inte heller går det att gissa ner rutorna eller ändra vinkel på speglarna.
Hur löser jag detta, eller är det bara till att lämna in bilen som gäller?
Oerhört tacksam för svar, Mvh Malte.

Har du tittat på säkringarna eller mätt de?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
MalteFardig
16 december 2023 · 2 Inlägg

Hybrid_ skrev:

MalteFardig skrev:
Hej!
Jag har en volvo v70n från 2001 och har nu fått samma problem.
Alla säkringar är hela, blinkersspaken är bytt och jag har även testat att byta SWM. Fortfarande så funkar varken blinkers, helljus, färddator, LSM och inte heller går det att gissa ner rutorna eller ändra vinkel på speglarna.
Hur löser jag detta, eller är det bara till att lämna in bilen som gäller?
Oerhört tacksam för svar, Mvh Malte.

Har du tittat på säkringarna eller mätt de?

Jag har mätt dem

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang