En liten uppdatering då.
Eftersom reservhjulet inte ser så roligt ut så då blev det att göra en mall till ett överdrag.
Blev inte så snyggt, men lämnade in den till ?min? inredningsarkitekt som vet vad jag vill ha, så nu blir det att vänta till nästa vecka för att se hur det blev
Har lite vinyl till övers till projektet.
Har även bytat ut högtalarna i fram & dragit om lite sladdar så får jag se om det blir till någon förbättring.
& sedan har man ju lovat å ta tag i stereoanläggningen i en bekants barns
a-traktor som någon tidigare ägare har fullkomligen dragit kablar åt h??e.
Tar hela historien kort.
Alldeles för tunna kablar (10 mm2)
Från batteriet till en 30 Amp säkring som ligger typ 40 cm från batteriet
(Försäkringsbolagen kräver Max 30 cm från batteriet.)
Denna kabel går då ifrån batteriet vidare till denna klena säkring, vidare in i kupe?n
ner igenom tröskeln vidare förbi stolarna igenom skiljeväggen & slutligen delas av i 2 lika tunna kablar som den ena går till ett slutsteg som driver en baslåda i bak.
Kollade inte så noga hur stora grejerna var, men alldeles för stort för nämnda kabel.
Baslåda satt fast i ett par små tunna skit vinkeljärn som i sin tur (knappt) var skruvad i hörnet & ner i golvet.
Denna nämnda plus kabel som delades till basen delades även till ett slutsteg till som satt på insidan kupe?n som då driver en raggarplanka.
(Kabeln går då från baksidan av skiljeväggen (som gjort i plåt.)
igenom ett annat hål & dessa hål har då
inte försetts med någon typ av gummi genomföring.)
Denna pluskabel sitter då inte fast i detta andra slutsteg utan då släpper från steget lika fort som man sätter dit denna kabel.
jordpunkten till detta slutsteg satt kabeln inte fast i andra änden i kabelskon,
jag ryckte loss den med ett lättare ryck som då visade sig att dom klippt av halva kabeltåtarna så nu pratar vi om en halv 10 kvadratare. 5 kvadrat jord??.
Kabelskon till denna jord satt fast skruvad i en av skruven till stolsinfästningen.
(En av dom bättre jordpunkterna.)
Meeeeeen??.. så hade denna någon inte tagit bort varken färg eller rost innan dom satte kabelskon på plats.
Efter några prov spelningar & lite pillande på slutsteget så försvann strömmen helt,
& då visade sig att säkringen i motorutrymmet hade gett sig & ingen hittade var felet var fören dagen efter,
det visade sig att säkringen satt i en hängsäkring bakom en bunte sladdar.
Jag sa bara det att vi river ut skiten & börjar om, är ingen idée att försöka att ordna till detta elände.
Nu är det ju så att besiktningen kollar tydligen på hur stereon är kopplad.
Så att det inte är brandrisk pga felkopplade grejer.
Nerslag på en gång.
Så snälla ni som har barn med EPA traktorer, kolla hur det är kopplat.
Är ni själva osäkra kolla med någon kompis, bekant eller kolla med någon butik som håller på med detta.
Ok, det kanske blir dyrt, men låt oss fritt
få fantasin flöda lite så om nu EPA:n
står i garaget, låt oss säga bredvid en amerikanare av dyrare karaktär
(eller för den delen någon annan dyr bil.)
& det blir jordfel i EPA:n.
Pga fel kopplad stereo, vad kommer att hända, kabeln till stereo utrustningen blir varm (& kabeln kan bli j?ulusisk varm.)
& det börjar brinna.
Garaget brinner ner med innehåll.
Försäkringsbolaget antar jag kommer att trilskas med att betala ut försäkringspengar pga en fel kopplad sladd.
Ja,ja en historia kort, men uppdatering blir det framöver.