2335
Sök

Backljus besiktning??

17 Inlägg
22 augusti
Trådstartare
#1
Min lilla fundering idag är:
På bilen jag köpte så har dom lagt in äldre version av solarplexus. Så på vintern blir det i regel noll sikt vid backning. Vad säger besiktningen om backstrålkastare?

Forummoderator
26 272 Inlägg
22 augusti
#2
bilist23 skrev:
Min lilla fundering idag är:
På bilen jag köpte så har dom lagt in äldre version av solarplexus. Så på vintern blir det i regel noll sikt vid backning. Vad säger besiktningen om backstrålkastare?
Skåpbilar saknar ofta en bakruta överhuvudtaget så toningen gör varken till eller från, så länge det inte gäller de främre sidorutorna eller över vindrutan.

Pratar vi eftermonterade backljus?
Och vad för bil?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

17 Inlägg
22 augusti
Trådstartare
#3
Nissan Terrano Pathfinder 1 1988.
Eftermonterade, ja!

3 118 Inlägg
22 augusti
#4
Jag har 2st sådana extramonterade under kofångaren bak på min gamla Caddy. Dom har suttit lääänge.
Tänds automatiskt med backljuset.

Men en grinolle kanske gnäller.
Du kan ju rycka säkringen innan besiktning.....  Finns ju inget krav på dom och sätt dom inte så ev fotgängare kan göra illa sig på dom.
Då vete katten vad dom ska slå ner på.

837 Inlägg
22 augusti
#5
Sticker dom ut ska det bli en tvåa
Dom får bara gå att tända när backen är ilagd

1 641 Inlägg
23 augusti
#6
Hmm, finns inga krav på att backljus ska fungera vid Bes. Det testas ej. Men en sur Bes. tekniker kan rent tekniskt tycka att de sitter illa monterade. Det betyder att de får inte sticka ut så de kan skada nån jävla cyklist eller liknande. Att få 2,a på detta är ytterst ovanligt och man måste ha gjort en riktig klantig montering, med Feltemastag o allt sånt. Då man vet om att man gjort en sån montering- så kan man ta bort dom innan Bes. O sätta tbx. samma klantgrej efter. Men som sagt va- de ska vara riktigt illa om man får en 2,a på detta.
mvh/husse


Sök