Lite Elmia-hysteri. Släng alla tidigare planer om bilen. Det ena leder till det andra. Ska jag ha 18" Pegasus på bilen så måste den sänkas. Om jag ändå ska lacka en R-front så kan jag lika gärna lacka en vinge, stänklappar, bakluckehandtag, baklucka osv osv.
R-fronten ligger just nu på grundlacken nr3. Lite mer spackling och finslipning innan jag blir nöjd
En vinge som jag fick på köpet slipades ner och grundades, förväntar mig mer slipning
För att kunna sänka bilen så hade jag allt, trodde jag. Coilovers fram, dämpare bak ifall de är bättre än original som sitter på nu, och sänkfjädrar. Hittade extra stänklappar som ska lackas, två främre men den andra bakre är på fri fot just nu. I värsta fall har jag extra olackade som jag kan förbereda men skulle helst vilja lacka om de gamla gula.
Tog med alla lösa dimljus jag hade, ska se om jag kan få ihop till två hela. Såklart har jag fäste till 3 höger men ingen till vänster
Samma där, i värsta fall har jag monterade på en kaross som jag kan plocka från. Medans jag plockade så hittade jag en uppsättning tygmattor, och ett front-galler. Dessvärre visade det gallret hur dålig glasfiberformen på R-fronten var, men jag är inte bitter.
Jag har ett vagt minne av att ena jspec-coilovern var dålig, så jag kände efter, och visst så glappar ena dämparn. Man kan se oljan som runnit ur. Detta var i söndags och kände att jag gärna inte vill åka på dessa med barn i bilen. Släppte det och fokuserade på att slipa delar istället.
På måndagen så dyker det upp en annons på facebook för coilovers fram till 850, (
), 2000 spänn och 6 timmar bort.
Så nu på kvällen är jag två BC coilovers rikare, och killen hade även 3st vindavvisare från samma bil som han plockade isär. Den fjärde var trasig, men jag har ju haft 3st hemma liggandes i 6-7 år, där en av de bakre fattades. Jag visste bara inte vilken.. Men dumt att inte chansa egentligen, och tur var väl det för äntligen ligger 50/50 chansen på min sida
Tog in grejer för att göra rent och redo för montering, fjädringsprylarna blev mycket finare, och mycket skit från mattorna blev bortskrubbat och avspolat.
Stötdämparna på nu är för övrigt helt slut, bilen är redan lägre än vanligt, och allt klonkar efter vinterns hårda verkan.
Sen har inte tänkt att toksänka, jag vill enbart få ner den på lite sportigare nivå. Så att jspec coilsen var kassa är nästan lika bra, dom är stötiga som fan, och med bc coilsen så kan jag få mer komfort. De är faktiskt mycket finare än de som sitter på den gula, så det är inte omöjligt att de får byta plats med varandra i framtiden.