3364
Sök

Vill hjälpa

12 Inlägg
13 oktober
Trådstartare
#21
jaka54 skrev:
Vi har fortfarande inte fått reda på spänningen på ditt batteri eller om du har laddat det?! Men som "husseman" så riktigt påpekar så säger batterispänningen inte hela sanningen om hur pass "bra" ett bilbatteri är, men det ger ändå en idikation på hur "bra" batteri är. Hade för 5-6år sedan ett batteri som hade 13V spänning efter en natts laddning men som visserligen kunde vrida runt startmotorn/motorn men som gjorde det lååååångsamt!

Tändningsnyckeln till Audi A6 C6 är skadad. Kan du berätta för mig om jag behöver installera om den gamla nyckeln när jag ersätter den med samma modell och serie?

12 Inlägg
16 oktober
Trådstartare
#22
jaka54 skrev:
Vi har fortfarande inte fått reda på spänningen på ditt batteri eller om du har laddat det?! Men som "husseman" så riktigt påpekar så säger batterispänningen inte hela sanningen om hur pass "bra" ett bilbatteri är, men det ger ändå en idikation på hur "bra" batteri är. Hade för 5-6år sedan ett batteri som hade 13V spänning efter en natts laddning men som visserligen kunde vrida runt startmotorn/motorn men som gjorde det lååååångsamt!

Min Audi A6 startade om normalt och det var inga fel. I väntan på att ta den till garaget försökte jag använda den återstående nyckeln och motorn startade och fungerade igen som tidigare! Och den första nyckeln har ett problem och det är anledningen till att den inte kan starta!

7 454 Inlägg
17 oktober
#23
Ett sätt att avgöra om batteriet är ok eller defekt är att förfara som följer:
Tänd halvljuset och försök starta.
Det klickar bara i startmotorn och halvljuset "går ner" och lyser svagt.
Du stänger av halvljuset och tänder det igen.
Om halvljuset nu nu lyser normalt har en cell eller en cellförbindning i batteriet "givit upp".
Även om du laddar batteriet och det i "tomme" visar runt 12.6 volt är det förbrukat som startbatteri.


Sök