3330
Sök

Funderingar om en ny bil

15 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Hej
Jag har lite funderingar på att byta bil. Just nu kör jag runt i en volvo 850 2.5 se

Nu har jag börjat kolla runt lite och funderat på att byta till en v70 av någon årsmodell och motortyp. Grejen är den att jag vet inte riktigt vad jag vill ha och inte riktigt hur mycket jag är berädd att lägga ut. Så nu skulle jag vilja ha lite råd på bra modeller som jag ska kolla på och ungefär vad man bör lägga på olika biltyper.smile

Danne

Greve
135 Inlägg
22 juli 2007
E ju ganska svårt att rekommendera något till dig när du kan få en risig 97a långmilare för typ 30k eller en 05 R för 400k...

15 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Jo jag vet att det inte är så lätt när det är ett ganska brett utbud som jag kan tänka mig. Men lite vad jag menar och vill ha lite tips om är tex att den årsmodellen ska man akta sig för att köpa eller den motorn är inte als bra etc etc.
Hur mycket kommer man att ångra sig om man köper en glt istället för turbo.
turbo i stället för t5
t5 istället för R

Hoppas någon har något som kan hjälpa...

Greve
135 Inlägg
22 juli 2007
Om man tänker trimma eller iaf chippa bilen så spelar det inte stor roll om du har turbo t5 el t5r... Samma motor i grunden... Bara annan programvara.. Ska du köpa en så köp iaf inte den billigaste utan satsa hellre på en som är välskött och inte gått fö rlångt... Det är ju trots allt volvo...

15 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Är det stor skillnad i bil förutom utseendet utvändigt och årsmodell på modell ett och två på v70?

Sök