2920
Sök

motortvätt,hur gör man?

351 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
#1
hallo ja ska göra motortvätt,o ja undrade hur man börjar o vad man ska tänka på.

Dansken

Drop Shop
926 Inlägg
23 juli 2007
#2
dränk motorn i avfetting sen sputa rent med högtrycken.
undvik säkringsboxen (om den sitter i motorutrymmet) och fördelaren om du e kräsen.

efteråt kan du starta bilen o låta den torka.

skulle bilen inte starta så är det nästan garanterat fukt i fördelare.


223 Inlägg
23 juli 2007
#3
lite kallavfettning o högtryckstvätt men spola el direkt på batteriet eller generatorn smile


417 Inlägg
23 juli 2007
#4
Är det på 855:an du har Online? I sånna fall: Tänk på att känsligaste delen i ditt motorutrymme som har sämst skydd för vatten är skyddskåpan över tändstiften. Den tätar dåligt å risken är att det kommer ner vatten i hålen där tändstiften sitter om du spolar för nära med högtryckstvätten. Vilket leder till pajjade stift/tändspole eller både och.

Annars ska de funka!

mvh/Jocke

Whitetrash
589 Inlägg
23 juli 2007
#5
jockecruiser skrev:
Är det på 855:an du har Online? I sånna fall: Tänk på att känsligaste delen i ditt motorutrymme som har sämst skydd för vatten är skyddskåpan över tändstiften. Den tätar dåligt å risken är att det kommer ner vatten i hålen där tändstiften sitter om du spolar för nära med högtryckstvätten. Vilket leder till pajjade stift/tändspole eller både och.

Annars ska de funka!

mvh/Jocke
Det tipset tackar även jag för, men hur vet du det?

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Kluven!
156 Inlägg
24 juli 2007
#6
__Marcus skrev:
jockecruiser skrev:
Är det på 855:an du har Online? I sånna fall: Tänk på att känsligaste delen i ditt motorutrymme som har sämst skydd för vatten är skyddskåpan över tändstiften. Den tätar dåligt å risken är att det kommer ner vatten i hålen där tändstiften sitter om du spolar för nära med högtryckstvätten. Vilket leder till pajjade stift/tändspole eller både och.

Annars ska de funka!

mvh/Jocke
Det tipset tackar även jag för, men hur vet du det?
Vem visste inte det? wink

Men det är rätt som han säger, själv lyckats med att dränka en och annan tongue

Audi - för dig som gillar henne på alla fyra!

351 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
#7
de ser man bilhandlaren som hade våran innan,stod med högtryckstvätten o sprutade utan skydda de elektriska,samt de va en cv70-04:),fan de där vågar inte jag tänkte jag,men ska ja täcka allt som ni säger,kan man inte skrubba hur blir resultatet då?

Dansken

1 567 Inlägg
24 juli 2007
#8
mellowd skrev:
dränk motorn i avfetting sen sputa rent med högtrycken.
undvik säkringsboxen (om den sitter i motorutrymmet) och fördelaren om du e kräsen.

efteråt kan du starta bilen o låta den torka.

skulle bilen inte starta så är det nästan garanterat fukt i fördelare.
Eller fördelare i fukten...

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

351 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
#9
ne ja tror kommer att fukta ner hela skiten:),kan man inte bara ta en diskborste och motortvätt o börja skrubba eller måste man spruta med vatten efteråt?,får ju plasta in nästan hela motorn nästan ja bara ser massor av el-grejer överallt?

Dansken

1 Inlägg
24 juli 2007
#10
Behöver man täcka för generatorn med nån plast eller räcker det att inte spruta med högtrycken precis där och rakt på?

63 Inlägg
24 juli 2007
#11
Täck för känsliga el komponenter o ta fram högtryckstvätten


3 627 Inlägg
24 juli 2007
#12
Diskborste? Nee gå över med en vanlig tvättsvamp, funkar alldeles utmärkt! Men glöm inte att ha en spann med bilschampoo oxå så att du verkligen får lyster på sakerna roll

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)


Sök