3562
Sök

prestandahöjning

2 Inlägg
19 november 2005
Trådstartare
Hej!

Har precis köpt en mondeo 2.5 6v och undrar om någon kan tipsa mig om vad man kan göra för att klämma ur fler hästkrafter. Kan den trimmas?

Tacksam för all hjälp.
/Wilhelm

Type R
368 Inlägg
19 november 2005
börja med avgas o luftfilter

Honda is the shit!

133 Inlägg
19 november 2005
Chipstrimma så kan du få ut lite mera.

pimp-in-rby
19 november 2005
_Crillee skrev:
Chipstrimma så kan du få ut lite mera.

hur gör man om man chipstrimmar??häller man i lite OLW i luftfiltret?? wink

nämen han menar såklart chip,men då måste annat också bytas ut,,,som ovanstående skrivit.....

SSS -12
3 217 Inlägg
20 november 2005
Om man vill ha kvalitet och komma billigt undan, vilka företag ska man vända sig till då när det kommer till sportfilter och sportavgassystem? Typ i stil med Ferrita/K&N... Detta är ju inte två billiga... Men där kvalitet och pris går ihop till en god blandning?

Låt säga, finns det i dagens Sverige tillgång till sportsystem för under 3000 kr?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Type R
368 Inlägg
20 november 2005
ska de kosta under 3000 får du nog bygga ett själv..

Honda is the shit!

118 Inlägg
20 november 2005
Fuckface skrev:
Om man vill ha kvalitet och komma billigt undan, vilka företag ska man vända sig till då när det kommer till sportfilter och sportavgassystem? Typ i stil med Ferrita/K&N... Detta är ju inte två billiga... Men där kvalitet och pris går ihop till en god blandning?

Låt säga, finns det i dagens Sverige tillgång till sportsystem för under 3000 kr?

ferrita är inte billigt:P men det är bra kvalite! har haft ferrita på alla mina bilar och de funkar skit bra!

mjo, så äre nog

49 Inlägg
20 november 2005
Simon´s har sportavgas till din bil.

//Mattias
m.nowak@live.se

SSS -12
3 217 Inlägg
10 december 2005
Jeppe skrev:
Fuckface skrev:

ferrita är inte billigt:P men det är bra kvalite! har haft ferrita på alla mina bilar och de funkar skit bra!

Nu läste du fel här... Jag sa inte att Ferrita och K&N var två billiga... "Detta är ju inte två billiga"

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

719 Inlägg
11 december 2005
www.motornord.se har chip till nästan alla bilar och är billiga 3k ger 12hk står det får väl mellan 10-15 hk på bil utan turbo.

Sen skulle jag köra på sportfilter av känt märke tex K&N samma gäller systemet. Satsa på Kvalité!

live free, die young.

Sök