2940
Sök

Kan jag köra bil nu?

1 174 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#1
Tja!

Ska iväg snart på bio med frugan men jag hade lite för kul i går å drack lite förmycke sprit på kort tid!

så min fråga är kan jag köra bil nu? (ska åka kl 20:00)

Jag började dricka i går runt kl 20:00 å slutade dricka kanske vid 23:00 men jag fick i mig ca 1/3 halv 70tis vodka (ca 40%) å ca lika mycke doodleis (ca 17%)

kan jag köra bil nu utan att riskera bli av med körkortet?...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 juli 2007
#2
skulle tro att du kan köra bil nu... själv så hade man iaf kört efter så pass lång tid smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 174 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#3
Okej.. tänkte räkna ut lite hur mycke jag har förbränt men kmr ej i håg hur man gjorde =/ help?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 juli 2007
#4
vet inte hur man räknar ut det men om du får reda på det, tänk på att du förbrännde ju alkohol medans du drack med, och inte enbart efteråt smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
31 juli 2007
#5
JAg brukar resonera så här: "Är jag osäker så kör jag inte"

Kanske frugan kan köra?

Vilket jävla drag :)

590 Inlägg
31 juli 2007
#6
tror kroppen förbränner en 2cl 40%sprit per timma eller något? men är inte säker.


1 174 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#7
Nupp ej körkort! å inga polare kan köra typ för dom drack mer än jag i går och längre

Dr Snuggles
956 Inlägg
31 juli 2007
#8
Skulle tro att det inte ska va några problem att köra nu.
Men om du VERKLIGEN vill vara på den säkra sidan så ska du väl undvika de tongue
Men som sagt, jag tror inte att det är någon fara.

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

2 123 Inlägg
31 juli 2007
#9
Fanns en tråd om detta för ett tag sen, där postade jag en länk där man kan räkna ut hur mkt man förbränner osv.
Men jag skulle tro att du kan köra utan problem, men varför chansa ?
Ta bussen och få en fin promenad ?

1 174 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#10
Okej... tror ja skiter å köra mitt körkort är fan mer värt en en bio big_smile

86 Inlägg
31 juli 2007
#11
tror inte det e nån fara.
brorsan blev stoppad i en poliskontroll dagen efter och fick blåsa.
det var runt kl 19 (säg ca 20 timmar efter det att han slutat dricka) och det var helt lugnt.

- Chuck Norris does not sleep. He waits. -

Billackerare
737 Inlägg
31 juli 2007
#12
steehl skrev:
tror inte det e nån fara.
brorsan blev stoppad i en poliskontroll dagen efter och fick blåsa.
det var runt kl 19 (säg ca 20 timmar efter det att han slutat dricka) och det var helt lugnt.
Man kan faktiskt inte riktigt resonera så. Det handlar om vad man drack, när man drack, hur man drack, hur mycket man har sovit, hur mycket man har ätit, hur mycket man väger osv osv osv. Det som fungerar för en snubbe behöver inte fungera alls för någon annan.

Som någon nämnde tidigare. Finns det minsta tveksamhet till att man inte borde köra. Låt då bli. Att bli av med kortet är ju ganska lindrigt. Det vore ju värre om man skulle skada någon. Nu tror jag dock inte att det är så aktuellt i detta fallet... smile
Senast redigerat av Youngblood (31 juli 2007)

Corrado VR6R 3.0 Turbo

645 Inlägg
31 juli 2007
#13
Jag skulle ha kört iaf. Brukar köra typ 15-17.00 dagen efter (om jag måste...). Vet dock inte om jag har nån alkohol i blodet men jag känner mig klar i huvudet iaf. ;-)


1 174 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
#14
nej fixade skjuss nu tongue

Känner mig lite små bakis så tar de säkra före det osäkra big_smile tack för hjälpen alla big_smile

BTW! ska köpa en alkomätare i morgon tongue

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
31 juli 2007
#15
Om du nu kör, och du skulle ha extrem otur och polisen stoppar dig och du får blåsa. Säg att du var för full för att köra.
Hur pinsamt skulle det inte vara att bli av med körkortet för man kört full? Alldeles för pinsamt för att riskera, eller hur?

Eller om du krockar för du kör full?
Du kan inte enns säga att det va den andres fel, för det är det aldrig om en av parterna e full.

Mvh Dennis


645 Inlägg
31 juli 2007
#16
Akka skrev:
BTW! ska köpa en alkomätare i morgon tongue
Skulle aldrig köpa en under typ 5000:-. De billiga brukar säga lite vad den känner för... Så bara för att den säger att du kan köra så är det inte alltid så, tyvärr.


141 Inlägg
31 juli 2007
#17
se till att köpa en av skaplig kvalitet. jag och en polarte köpte nåt billigt skräp och testade vågar påstå att den inte visade rätt någonstans

892 Inlägg
31 juli 2007
#18
Som sagts tidigare, är du osäker så kör inte.

Men annars kan du väl testa att gå på en rak linje, med ett ägg balanserande på en sked du har i käften. Kan du det i en 10-20 meter utan att tappa ägget så skulle jag nog tro att det skulle vara lugnt att köra. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd


Sök