3406
Sök

Nissan 200sx

118 Inlägg
10 december 2005
Trådstartare
#1
Hej har tittat lite på Nissan 200sx  ser ut att vare roliga bilar med låg vikt å bakhjulsdrift ..,men hur är det med rosten å motorn??  någon som vet


904 Inlägg
10 december 2005
#2
gå in på www.200sx.nu  Är väldigt vanligt med rost, speciellt under vingen . Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon.. Det är också vanligt med vevlager ras pga lite oljemängd och avsaknaden av oljekylare.

De ska va gött å leva

645 Inlägg
10 december 2005
#3
MrVaiN sa nog allt som behövdes veta.

Lycka till med ditt framtida bilköp om det nu blir nåt wink


1 639 Inlägg
10 december 2005
#4
Allt beror ju på hur tidigare ägare skött bilen. Generellt sett så har 200'an mycket bra hållbarhet. Men eftersom det är en sportbil så är ju många trimmade och ganska hårt körda.
Senast redigerat av mrcelica (10 december 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

69 Inlägg
10 december 2005
#5
du har ju redan en här på garaget, ska du köpa en till ?? big_smile

158 Inlägg
10 december 2005
#6
NoIQ skrev:
du har ju redan en här på garaget, ska du köpa en till ?? big_smile

wtf? e du hög?tongue han har en calibra en bubbla och en pv:) ser ingen 200sx:)

//mvh Per

69 Inlägg
10 december 2005
#7
såg det nu tongue My bad... big_smile för mycket julmust gissar jag på big_smile

12 086 Inlägg
11 december 2005
#8
Nissan 200 är en prisvärd bil, Nissan håller alltid hög kvalite och 200 är inget undantag. Känd rost på bilen är dock under bakvingen. Kolla det.. Turbon bör bytas var 10 mil står det i instruktionsboken (rätta mig om jag har fel) och det är troligen inte gjort och är bilen dessutom chippad kan turbon ha gjort sitt.. hör om den viner och om du tycker bilen känns slö.

158 Inlägg
11 december 2005
#9
NoIQ skrev:
såg det nu tongue My bad... big_smile för mycket julmust gissar jag på big_smile

hehe:D

//mvh Per

Driver
2 111 Inlägg
11 december 2005
#10
IceRider skrev:
JapMax skrev:
Nissan 200 är en prisvärd bil, Nissan håller alltid hög kvalite och 200 är inget undantag. Känd rost på bilen är dock under bakvingen. Kolla det.. Turbon bör bytas var 10 mil står det i instruktionsboken (rätta mig om jag har fel) och det är troligen inte gjort och är bilen dessutom chippad kan turbon ha gjort sitt.. hör om den viner och om du tycker bilen känns slö.

under vingen är väldigt mkt rost ja.

men är du säker på att man ska byta var 10tusonde mil??

Något liknande är det iaf. slitdel.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

904 Inlägg
11 december 2005
#11
Janken skrev:
IceRider skrev:
JapMax skrev:
Nissan 200 är en prisvärd bil, Nissan håller alltid hög kvalite och 200 är inget undantag. Känd rost på bilen är dock under bakvingen. Kolla det.. Turbon bör bytas var 10 mil står det i instruktionsboken (rätta mig om jag har fel) och det är troligen inte gjort och är bilen dessutom chippad kan turbon ha gjort sitt.. hör om den viner och om du tycker bilen känns slö.

under vingen är väldigt mkt rost ja.

men är du säker på att man ska byta var 10tusonde mil??

Något liknande är det iaf. slitdel.

Kolla upp fakta ist, de händer att turborna håller över 20k mil också.. och det händer även att de rasar på nyare modeller.. men en sak är säker att motorn lätt går sönder om den inte sköts rätt.. Servicebok är A och O på denna bilen..

De ska va gött å leva

12 086 Inlägg
12 december 2005
#12
MrVain skrev:
Janken skrev:
IceRider skrev:

under vingen är väldigt mkt rost ja.

men är du säker på att man ska byta var 10tusonde mil??

Något liknande är det iaf. slitdel.

Kolla upp fakta ist, de händer att turborna håller över 20k mil också.. och det händer även att de rasar på nyare modeller.. men en sak är säker att motorn lätt går sönder om den inte sköts rätt.. Servicebok är A och O på denna bilen..

Kom på vart jag läste faktan, det var i en Teknikensvärld från 1994 och jag citerar: "Turbon är den allvarligaste felkällan. Efter 10 000 mil är det dags för byte, tidigare om det slarvats med oljebytena. Oljan bör bytas ofta, var 500 mil."

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
12 december 2005
#13
MrVain skrev:
gå in på www.200sx.nu  Är väldigt vanligt med rost, speciellt under vingen . Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon.. Det är också vanligt med vevlager ras pga lite oljemängd och avsaknaden av oljekylare.

Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon..

Retur röret FRÅN turbon.

En liten finurlig böj där som koxar igen så oljan ej kommer ur turbon.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Drifttekniker VA
580 Inlägg
12 december 2005
#14
Kan varmt rekomendera denna bil då jag har en själv. Men som redan sagts så se upp med modellerna 89-90. Sevice bok är a och o men saknas ofta tyvärr. Annars anser många att CA18DET  motorn är blnd de bästa som byggts. Skall du köpa en 200 så gå in på www.200sx.nu där finns all information du behöver.


904 Inlägg
12 december 2005
#15
Lucifer84 skrev:
MrVain skrev:
gå in på www.200sx.nu  Är väldigt vanligt med rost, speciellt under vingen . Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon.. Det är också vanligt med vevlager ras pga lite oljemängd och avsaknaden av oljekylare.

Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon..

Retur röret FRÅN turbon.

En liten finurlig böj där som koxar igen så oljan ej kommer ur turbon.

Men sorry att jag skrev röret till turbon då tongue var ju några år sedan man var sugen på en 200a...

De ska va gött å leva

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
12 december 2005
#16
MrVain skrev:
Lucifer84 skrev:
MrVain skrev:
gå in på www.200sx.nu  Är väldigt vanligt med rost, speciellt under vingen . Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon.. Det är också vanligt med vevlager ras pga lite oljemängd och avsaknaden av oljekylare.

Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon..

Retur röret FRÅN turbon.

En liten finurlig böj där som koxar igen så oljan ej kommer ur turbon.

Men sorry att jag skrev röret till turbon då tongue var ju några år sedan man var sugen på en 200a...

hehe  alla kan vi ha fel nångång. smile

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot


Sök