gå in på www.200sx.nu Är väldigt vanligt med rost, speciellt under vingen . Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon.. Det är också vanligt med vevlager ras pga lite oljemängd och avsaknaden av oljekylare.
Allt beror ju på hur tidigare ägare skött bilen. Generellt sett så har 200'an mycket bra hållbarhet. Men eftersom det är en sportbil så är ju många trimmade och ganska hårt körda.
Senast redigerat av mrcelica (10 december 2005)
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Nissan 200 är en prisvärd bil, Nissan håller alltid hög kvalite och 200 är inget undantag. Känd rost på bilen är dock under bakvingen. Kolla det.. Turbon bör bytas var 10 mil står det i instruktionsboken (rätta mig om jag har fel) och det är troligen inte gjort och är bilen dessutom chippad kan turbon ha gjort sitt.. hör om den viner och om du tycker bilen känns slö.
Nissan 200 är en prisvärd bil, Nissan håller alltid hög kvalite och 200 är inget undantag. Känd rost på bilen är dock under bakvingen. Kolla det.. Turbon bör bytas var 10 mil står det i instruktionsboken (rätta mig om jag har fel) och det är troligen inte gjort och är bilen dessutom chippad kan turbon ha gjort sitt.. hör om den viner och om du tycker bilen känns slö.
under vingen är väldigt mkt rost ja.
men är du säker på att man ska byta var 10tusonde mil??
Något liknande är det iaf. slitdel.
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Nissan 200 är en prisvärd bil, Nissan håller alltid hög kvalite och 200 är inget undantag. Känd rost på bilen är dock under bakvingen. Kolla det.. Turbon bör bytas var 10 mil står det i instruktionsboken (rätta mig om jag har fel) och det är troligen inte gjort och är bilen dessutom chippad kan turbon ha gjort sitt.. hör om den viner och om du tycker bilen känns slö.
under vingen är väldigt mkt rost ja.
men är du säker på att man ska byta var 10tusonde mil??
Något liknande är det iaf. slitdel.
Kolla upp fakta ist, de händer att turborna håller över 20k mil också.. och det händer även att de rasar på nyare modeller.. men en sak är säker att motorn lätt går sönder om den inte sköts rätt.. Servicebok är A och O på denna bilen..
men är du säker på att man ska byta var 10tusonde mil??
Något liknande är det iaf. slitdel.
Kolla upp fakta ist, de händer att turborna håller över 20k mil också.. och det händer även att de rasar på nyare modeller.. men en sak är säker att motorn lätt går sönder om den inte sköts rätt.. Servicebok är A och O på denna bilen..
Kom på vart jag läste faktan, det var i en Teknikensvärld från 1994 och jag citerar: "Turbon är den allvarligaste felkällan. Efter 10 000 mil är det dags för byte, tidigare om det slarvats med oljebytena. Oljan bör bytas ofta, var 500 mil."
gå in på www.200sx.nu Är väldigt vanligt med rost, speciellt under vingen . Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon.. Det är också vanligt med vevlager ras pga lite oljemängd och avsaknaden av oljekylare.
Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon..
Retur röret FRÅN turbon.
En liten finurlig böj där som koxar igen så oljan ej kommer ur turbon.
Kan varmt rekomendera denna bil då jag har en själv. Men som redan sagts så se upp med modellerna 89-90. Sevice bok är a och o men saknas ofta tyvärr. Annars anser många att CA18DET motorn är blnd de bästa som byggts. Skall du köpa en 200 så gå in på www.200sx.nu där finns all information du behöver.
gå in på www.200sx.nu Är väldigt vanligt med rost, speciellt under vingen . Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon.. Det är också vanligt med vevlager ras pga lite oljemängd och avsaknaden av oljekylare.
Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon..
Retur röret FRÅN turbon.
En liten finurlig böj där som koxar igen så oljan ej kommer ur turbon.
Men sorry att jag skrev röret till turbon då var ju några år sedan man var sugen på en 200a...
gå in på www.200sx.nu Är väldigt vanligt med rost, speciellt under vingen . Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon.. Det är också vanligt med vevlager ras pga lite oljemängd och avsaknaden av oljekylare.
Sen så brukar turbon rasa på 89-90 årsmodell pga en felaktig olje ledning till turbon..
Retur röret FRÅN turbon.
En liten finurlig böj där som koxar igen så oljan ej kommer ur turbon.
Men sorry att jag skrev röret till turbon då var ju några år sedan man var sugen på en 200a...