2529
Sök

Vax med pigment i.

Glidarn
408 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
#1
Har en röd astra och man kan se att framskärmen e ganska nylackad och dörren e lite blekare skulle det funka om man kör med vax med röd pigment i för att få samma nyans? nån som testat sånt vax?

(obrut)

Smålänning
7 882 Inlägg
14 augusti 2007
#2
Dom vaxen funkar, till stenskott...
Det enda rätta för dig är att polera allt det matta med rubbing ochriktigt vax.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Glidarn
408 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
#3
twin_cam skrev:
Dom vaxen funkar, till stenskott...
Det enda rätta för dig är att polera allt det matta med rubbing ochriktigt vax.
Ok, tips på bra rubbing+vax. köpte sonax men har ej använt än.

(obrut)

401 Inlägg
14 augusti 2007
#4
vad är det för märke på det vaxet har massa Stenskott på huven så borde det hjälpa lite då?

AVCdesign.se
Fiat uno 1,3 turbo --->Projekt tråd UNO turbo
BMW 530i E34

21 Inlägg
14 augusti 2007
#5
vaxet med färgpigment funkar kanon om bilen är riktigt ren i lacken..att man polerar med lackrengörning eller polich  först..jag brukar lägga på lackrengörningen med maskin och ta bort de för hand..sen vaxet med färgpigment i brukar ja lägga på för hand..och sen polera av med maskin../petta

Smålänning
7 882 Inlägg
14 augusti 2007
#6
Correadde skrev:
vad är det för märke på det vaxet har massa Stenskott på huven så borde det hjälpa lite då?
Turtle wax

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

21 Inlägg
14 augusti 2007
#7
sonax lackrengöring eller polich som de kanske heter är riktigt bra tycker jag..blir mycket bra på en röd bil..wink

Glidarn
408 Inlägg
14 augusti 2007
Trådstartare
#8
petta18t skrev:
sonax lackrengöring eller polich som de kanske heter är riktigt bra tycker jag..blir mycket bra på en röd bil..wink
ska testa det, och hoppas på bra resultat då det syns lite väl mycket att det e nylackat mot det matta. får väl tokköra me rubbing då..

(obrut)


Sök