Jag hade min lilla ständiga vapendragare (Slim, min katt) i ca 6år. Tog hand om honom när han va liten för han skulle avlivas för han va mager och sjuk osv. Kämpade mycket med honom men han blev fullt frisk och han va helt underbar. Han va efter mig jämt, han va mitt allt. Om jag tex gick till affären som ligger inte långt från mig så kunde han följa efter, och sen sitta utanför och vänta och följa med så snällt och gå bredvid mig hela tiden
Han hade varit med om mycket, hör och häpna men han blev stulen från mig en gång, eller ja kattnappad
och påkörd av en skåpbil men då satte han sig på trotoaren och tvättade sig bara. När min dotter föddes så va han nyfiken och började ty sig till henne också. Alla vet ju att barn är lite hårdhänta och så, men han brydde sig inte om Nicole kanske gjorde nacksving på honom eller så
mao helt underbar va han.
Sen en kväll ringer det på dörren, min sambo öppnar dörren och ropar på mig och säger att Slim ligger ute på vägen ihjälkörd.
Han som körde bilen hade gått runt och frågat runt husen vem som ägde katten och undrade vart han bodde. Jag är tacksam över att han inte bara fortsatte åka som vissa gör när de kör över en katt.
Det hände förra sommaren och det är en stor tomhet i mig att han är borta
Så jag lider verkligen med dig och vet hur det känns att förlora någon.
Jag anser att ett husdjur är en familjemedlem