jag undrar faktist om det är överallt likadant med taxi förarna men upplever så att det är i visa fall dom färligast förare. när dom är ensam i bilen, de kör som galningar och tittar knapp till andra trafikanter som om dom ägde alla körfälter och däremot när dom har folk i bilen, dom kör i snigelfart att man blir iriterad. är det jag själv som har den känsla eller?? MVH.
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
Har själv taxileg och varit lite verksam, taxiyrket var förr ett serviceyrke, men idag får du knappt ett leende från chauffören, ingen som öppnar en dörr åt dig o.s.v. Detta är för mig en självklarhet om jag är taxichaufför! men som de e idag så känns de nästan som om vissa blir besvärade av kunder.
Taxichaffisarna är ju ganska okey här. Men dom där satans jävla busschauförerna har jag sån jävla lust att dra ut ur deras lilla sidoruta för dom jävlarna använder inte backspeglarna till annat än att leta fläckar av hamburgarna på magen sin. Är man nästan vid framhjulen på dom så gasar dom och svänger rätt ut dom jävlarna. Så förbannad på dom.
Bussar och taxi är ganska så lugna, men skolskjutsen, helvete vad han kör. Brukar komma ikapp/bli ikappkörd till jobbet beroende på hur sen han är. Kommer man ikapp så ökar han ännu mer, så jag ser till att han förlorar så kanske han slutar, eller om det bara sporrar honom, vem vet? Är glad att jag inte har några barn iaf!
Har själv taxileg och varit lite verksam, taxiyrket var förr ett serviceyrke, men idag får du knappt ett leende från chauffören, ingen som öppnar en dörr åt dig o.s.v. Detta är för mig en självklarhet om jag är taxichaufför! men som de e idag så känns de nästan som om vissa blir besvärade av kunder.
Håller med dig till 100%, la själv av efter avregleringen. Blev för mycket lekstuga och vilda western över det hela.
ja dom jävla buss chaffisarna kan man ju fan bli tokig på asså chaaffis med mp3 i örona e faan ingen bra kombination assåå ! desutom om dom har mp3 så fattar dom inte att nån har "tryckt" oxå o åker bara förbi där man ska av.... har fått skrika till rejält rätt många gånger asså ...
Life is what you make it. And if you don't make it who's gonna make it for you?
Taxichaffisar i Motala är väl ok, de kör fort och är smidiga. Står man still o dom kommer kör dom runt ist för att ställa sig bakom o tuta i 5 år som vissa gör.
JapMax: Tack för det betygt Jag gör mitt bästa. Fort kör jag ibland (max 30km/h för fort på landsväg), dock endast själv i bilen och vägen och trafiken klarar av det. Med kunder i bilen så är det absolut MAX 10 km/h för fort på mätare (med andra ord ca laglig fart på "riktigt").