2902
Sök

hur nöjd är du med din nokia n95

preem pump
836 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
som rubriken lyder....
har själv skaffat en och här kommer min erfarenheter för den som orkar läsa
först och främst så har den ju inbyggd gps, det e ju bra.... men när jag fick telefonen och skulle börja använda den så var man tvungen att ha ett program till den.
WAYFINDER.
har sett reklam på att man kunde skaffa det programet genom min operatör (3) för 69 kronor i månaden extra.
glad i hågen surfar jag in på hemsidan (3s hemsida) och ska ladda ner programet.
inte kompatibelt med din telefon... vafaan??? ringer upp kundtjänst och får till svar -nä vi har inte lanserat den tjänsten än, den blir "skarp" först om ett par veckor (men reklam om detta har dom gjort sen telefonen var ny ).
tjänsten började tydligen fungera 1juli, det är alltså ett par veckor innan första juli jag provade.
gick i stället in på wayfinders hemsida och plockade ner programmet, visste nämligen att man får prova i 5 dagar kostnadsfritt.
det fungerar hyffsat provar att mäta hatigheten på bilen, åkte en sväng på sjön, provade även lite vägbeskrivningar osv osv, sånt som man har en gps till.
men döm om min förvåning när jag kollar saldo.
det kostar ju pengar per megabyte man laddar ner när man surfar, det visste jag ju.
och man laddar tydligen ner en hel del megabyte när man använder gps:en oxå så min första räkning med n95:an kommer att bli dyr (mitt eget fel jag vet, borde jag ju ha fattat)
gps:en fungerar ju som sagt hyffsat det är bara ett problem, den suger batteri som satan.

sen har vi kameran
vilken kamera fungerar hur bra som helst blir skitfina bilder
enda problemet är när man vill mms:a
har man högsta upplösning på så blir bilderna så stora så att man inte kan mms:a dom, för att kunna göra det så måste man ställa ner kvaliten (på min sambos telefon går det per automatik.
sen har vi video kamera funktionen även den fungerar skit bra, blir bra ljud och förhållandevis bra bild (lysande)

sen har jag haft lite problem med den oxå
hade en nokia 6680 innan
den har fungerat helt perfekt utan minsta problem i 2 år, när abbonemanget löpte ut så förnyade jag och fick n95:an
fick telefonen och stoppade i mitt gamla kort
redan efter 2 dagar så märkte jag att jag inte hade någon mottagning, tänkte att det berodde på stället jag var på så jag brydde mig inte så mycket just då.
men när jag kom hem så kollade jag igen och märkte att den fortfarande var "död" (min sambo har full motagning på sin).
ringde kundtjänst från vanliga telfonen och dom skulle skicka ett nytt kort.. skulle kosta 250 kr.
men jag vägrade och hävdade att felet var deras och inte mitt, det gick dom med på och kortet kom dagen efter.
pillar i kortet och allt är frid och fröjd... tills igår när jag skulle ringa.
INGEN mottagning igen. telefonen äter kort????
ringer kundtjänst igen och förklarar.. tredjegången gillt tycker dom och säger att dom ska skicka kort igen (denna gång utan att säga att det kostar något).
sitter nu här och väntar på kortet.

har även små brusningar i högtalaren men inget som stör jättemycket.

i övrigt så tycker jag telfonen är toppen och jag är på det stora hela nöjd
vad tycker ni andra som har en n95:a
har ni oxå haft problem eller är jag den ende

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

56 Inlägg
13 juli 2007
Frågan är om det är fel på mobilen eller abonnemanget (3) du har?
Jag tror det är mer fel på abonnemanget än telefonen. 3 håller väll på och lallar som vanligt, jag har själv 3 och ibland kan mottagningen vara hel kass fast du haft full mottagning på platsen förut. Helt skumt.

Joo eller så kan det ju dock vara att mobilen är lite felkonstrukterad med antennen att den inte sitter helt rätt eller nått.. Vet ej.. Funkar inte nästa kort du får så bör du nog nästan begära att få en ny telefon, fungerar det inte bättre så lägg ner telefonen i toaletten. smile

Cheers!

410 Inlägg
13 juli 2007
kan inte riktigt utala mig om n95 eftersom jag inte har den. Men jag läste en recension av telefon där dom skrev om samma sak som du redan beskrivit om att det kostar fläsk att navigera. Detta skrev recensenten att nokia hade åtgärdat genom att erbjuda kartor gratis genom deras hemsida. Ring till Nokia och fråga hur du ska gå tillväga för att ladda ner kartorna det borde minska din trafik. Men månadsavgiften kvarstår den har dom inte gjort nått åt. Sen det där med att telefonen inte har täkning är ju lite 3g problem som jag upplevt på en äldre lur jag hade och en polare har samma problem me sin SE. Pröva att gå in i inställningar för telefonen och växla till 2g nätet brukar funka bättre.

preem pump
836 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
det är fel på kortet eftersom att min sambos kort fungerar i min telefon.
men det är ju telefonen som tar sönder kortet eftersom att det har hänt 2 gånger
ringde till dom i onsdags och sa att jag verkligen behöver kortet snabbt eftersom att jag ska åka på semester på söndag.
jo men visst sa han det fixar vi
nu är det fredag och inger kort, satans idioter hur jävla lång tid behöver dom på sig att skicka ett brev med ett kort i
förra gången gick det på 1 dag men då skrek jag åt dom
det är tydligen det enda som fungerar

preem pump
836 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
laika skrev:
kan inte riktigt utala mig om n95 eftersom jag inte har den. Men jag läste en recension av telefon där dom skrev om samma sak som du redan beskrivit om att det kostar fläsk att navigera. Detta skrev recensenten att nokia hade åtgärdat genom att erbjuda kartor gratis genom deras hemsida. Ring till Nokia och fråga hur du ska gå tillväga för att ladda ner kartorna det borde minska din trafik. Men månadsavgiften kvarstår den har dom inte gjort nått åt. Sen det där med att telefonen inte har täkning är ju lite 3g problem som jag upplevt på en äldre lur jag hade och en polare har samma problem me sin SE. Pröva att gå in i inställningar för telefonen och växla till 2g nätet brukar funka bättre.

kartorna fick jag ju "låna" gratis av wayfinder i 5 dagar för att prova
men för att titta på dom så ska 3 ha 10kr per nerladdad mb och jag fattar inte riktigt vad det är jag laddar ner när jag redan har kartorna (kanske själva positioneringen) men kostar gör det

Utanlem
895 Inlägg
13 juli 2007
*viska viska* www.projectsm.org *viska viska*

preem pump
836 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Burken skrev:
*viska viska* www.projectsm.org *viska viska*

har du hamnat i rätt råd nu????
vad är det för länk???
gick inte skapa konto

Utanlem
895 Inlägg
13 juli 2007
Den kom helrätt!
projectsm.org tidigare Symbian-Mobile.org är en community med hundratals cr*ckade appz till symbian mobiler!

I just:
Maps, GPS & Time
GPS, Clock & alarm, Date calculation, World time, World maps

.. finns det 41 apps för tillfället!

Klart det inte går att regga sig.. då skulle fullt med "n00bs" fylla sidan.. Man får Maila om man vill vara med smile

Kan starkt rekommendera sidan! Googlade symbian apps i timmar o det var den trevligaste sidan jag hittat än så länge

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
13 juli 2007
funkar klockrent på min, har inte laddat ner några program till den ännu (även om jag försökte igår när jag fick den) visar hastighet och vart man ska om man knappar lite...

36 Inlägg
13 juli 2007
asså du har nog inte förstått dig på gpsen i nokian för jag har en själv. du ska inte ladda hem ngt från wayfinder.. det enda du gör är startar gpsen så laddas kartorna automatisk.. vilket är dyrt..så du går på nokia.com/maps o laddar hem en software som laddar hem kartorna till dig medan telefonen är anslluten till din dator o det är helt gratis, MEN för att få navigering dvs en kvinna som säger vänster o höger tongue  så måste du betala en avgift, rimligast är 70 euro för 3 år  men man kan oxo ta mycket kortare tider självklart, MEN du ska inte behöva göra ngt med wayfinder.

du verkar ha fått ett måndagsexemplar.. samma som min polare..hans krånlar likadant, min funkar klockrent
Senast redigerat av Doni (13 juli 2007)

19 Inlägg
13 juli 2007
Håller med föregående talare wink min funkar klockrent, Betalade ca:70kr för 30dagar för att se hur den fungerar.
Å GPSen funkar också klockrent. Över min förväntan

Alltid retar det nån ;)

preem pump
836 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Doni skrev:
asså du har nog inte förstått dig på gpsen i nokian för jag har en själv. du ska inte ladda hem ngt från wayfinder.. det enda du gör är startar gpsen så laddas kartorna automatisk.. vilket är dyrt..så du går på nokia.com/maps o laddar hem en software som laddar hem kartorna till dig medan telefonen är anslluten till din dator o det är helt gratis, MEN för att få navigering dvs en kvinna som säger vänster o höger tongue  så måste du betala en avgift, rimligast är 70 euro för 3 år  men man kan oxo ta mycket kortare tider självklart, MEN du ska inte behöva göra ngt med wayfinder.

du verkar ha fått ett måndagsexemplar.. samma som min polare..hans krånlar likadant, min funkar klockrent

var betalar man 70euro för 3år
jag visste att kartorna redan fanns på telefonen men jag fick det faktiskt inte att fungera förrän jag fixat wayfinder, efter den installationen så fungerade båda programmen
har för övrigt uppdaterat kartprogrammet till ett nyare nu

36 Inlägg
13 juli 2007
gå in på gpsen sen går du på alternativ>extra tjänster>lägg till navi> så väljer du vilken navigation du köper o sedan betalar du..hur man betalar vet jag inte för jag har inte köpt ngn navigation än

preem pump
836 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Burken skrev:
Den kom helrätt!
projectsm.org tidigare Symbian-Mobile.org är en community med hundratals cr*ckade appz till symbian mobiler!

I just:
Maps, GPS & Time
GPS, Clock & alarm, Date calculation, World time, World maps

.. finns det 41 apps för tillfället!

Klart det inte går att regga sig.. då skulle fullt med "n00bs" fylla sidan.. Man får Maila om man vill vara med smile

Kan starkt rekommendera sidan! Googlade symbian apps i timmar o det var den trevligaste sidan jag hittat än så länge

har mailat dom  nu
men det verkar inte som att dom tar emot fler medlemmar just nu
lägg upp programen istället

1 Inlägg
15 september 2007
hej....
...tillbaka till täcknings problemet i Tranås...
Jag har samma telefon (N95) o samma problem.. är det verkligen kortet? Jag jobbar 2 mil utanför Tranås och där får jag täckning...

/Holmis

preem pump
836 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
HolmisXP skrev:
hej....
...tillbaka till täcknings problemet i Tranås...
Jag har samma telefon (N95) o samma problem.. är det verkligen kortet? Jag jobbar 2 mil utanför Tranås och där får jag täckning...

/Holmis

jag har bara problem med täckningen hemma, går jag ut så funkar det fint.
det har ju inget med 3 att göra, utan snarare att min lägenhet är en bunker.
däremot har 3 erkänt att dom har haft väldiga problem med att en viss program vara i telefonen äter simkort
jag har bytt simkort 4 ggr och haft telefonen inne på lagning.
men nu har jag uppdaterat programvaran och det verkar funka

Sök