2768
Sök

Hett tips: BMW M3 Challenge!

671 Inlägg
17 september 2007
ganska ballt... men som med alla bilspel så e fartkänslan att man kör hälften så snabbt som man gör.. kanske blir bättre med ratt och pedaler?

Second is the first loser

Montör
664 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
känslan är bra med pedaler tycker jag. Sen är det svårt att få det att kännas verkligt eftersom du inte har fartvind, vibrationer, G-krafter och andra chassirörelser med mera som påverkar din kropp när du kör, i ett datorspel, medans du har allt det där i verkligheten.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

671 Inlägg
17 september 2007
Cpbox skrev:
känslan är bra med pedaler tycker jag. Sen är det svårt att få det att kännas verkligt eftersom du inte har fartvind, vibrationer, G-krafter och andra chassirörelser med mera som påverkar din kropp när du kör, i ett datorspel, medans du har allt det där i verkligheten.

nä precis, klart att det inte går att immitera fartkänsla och bilens uppträdande helt...

kan man få upp en minikarta? har letat men hittar inte... lite segt att chansa när kurvorna kommer (orka lära sig banan) big_smile

Second is the first loser

Montör
664 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
kohler skrev:
Cpbox skrev:

nä precis, klart att det inte går att immitera fartkänsla och bilens uppträdande helt...

kan man få upp en minikarta? har letat men hittar inte... lite segt att chansa när kurvorna kommer (orka lära sig banan) big_smile

har inte heller hittat någon sådan. skulle tro att det inte finns, utan att du faktiskt får lära dig banan tongue fast det borde ju inte vara så svårt, det finns ju bara 2st. tongue

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

1 277 Inlägg
17 september 2007
Damn va svårt det var i början...full gas och med sladd som utgång hela tiden...tills man hittade TC= traction control smile

Ska testa med ratt senare...har inget bord jag kan fästa den i ny....

1 867 Inlägg
17 september 2007
Jag tyckte det var lättare med avstängd TC, understyrde ju bara massa annars tongue
Jag tror jag har lyckats confa bort mig i inställningarna, vad står steering response på "original"? Bilen blev lite väl kvickstyrd nu tongue

Edit: In på "Realism" och kryssa i "Corner Markers" så ska ni se att det blir lite lättare wink
Senast redigerat av Koop (17 september 2007)

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

304 Inlägg
17 september 2007
Spelet suger lika mycket som VGP! Det måste vara samma spel fast med andra bilar och banor!!!
Fattar inte att jag slösade 3 timmar på att ladda ner det sad
Inget spel kommer någonsin slå Live for speed big_smile

1 722 Inlägg
17 september 2007
hur laddar jag ner det för att testa tongue?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Montör
664 Inlägg
17 september 2007
Trådstartare
Rednik skrev:
Spelet suger lika mycket som VGP! Det måste vara samma spel fast med andra bilar och banor!!!

Hmm alla andra verkar tycka om det hurru tongue

Sideways.nu
873 Inlägg
18 september 2007
Cpbox skrev:
Rednik skrev:

Hmm alla andra verkar tycka om det hurru tongue

jag håller med rednik...

dessutom fick jag inte rattkontrollerna till att stämma... när jag trycker ner gasen så slutar den gasa och annars så gasar den fullt.. :S (någon som vet var man kan invertera pedalerna?)

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.

2 Inlägg
19 september 2007
Inget höjdarspel precis,väldigt svårkört dålig realism..Men tiden blev iaf,1,21,887

2 Inlägg
19 september 2007
2,21,887 ska det vara.smile

low profile
253 Inlägg
19 september 2007
spelet är kul och väl gjort men svårt när man stänger av alla hjälpmedel haha men blir extra roligt då.

Sök