jag har byggt in min Stationära dator i bilen som ska användas som multimedia station med en 7" Toutch screen skärm och nu har ja ett problem.. man har ju ljudkort i en dator men det är en hörlurs uttag.. vad behöver å vart kan man hitta saker för att få så att de passar lågnivå kablarna ? Eftersom ja ska ha slutsteg till basarna å framsysteen så måste ja iaallafall ha 2 lågnivåer
Jag har hört att det finns speciella ljudkort för att sätta in slutsteg i osv. Annars har jag hört att det går med en sån som henke sa.. Men vet inte hur det funkar att ha flera slutsteg. Jag ska ha 2 eller 3..
Ska göra exakt som du så jag är också intresserad, men har inte gått in för det riktigt då jag inte börjat med installationen ännu..
du kan ju köpa en sån 3,5 till 2 rca och sedan splitta dem men frågan e om det funkar till slutsteg prova vet ja
funkar nog bra till slutsteg, angående splittningen så beroende på vad för slutsteg vi pratar om, men många slutseg så har ju också "line out" rca så att man inte behöver splitta, utan man drar kabeln vidare från slutsteg till slutsteg.
Vad jag hört ska ljudet försämras om man kör direkt från datorns ljudkort. Ska tydligen bli bättre om man kopplar från dator till stereo sen till slutstegen..