4316
Sök

Ang dator i Bilen

Tuuuurbo
240 Inlägg
30 december 2005
Trådstartare
jag har byggt in min Stationära dator i bilen  som ska användas som multimedia station med en 7" Toutch screen skärm och nu har ja ett problem.. man har ju ljudkort i en dator men det är en hörlurs uttag.. vad behöver å vart kan man hitta saker för att få så att de passar lågnivå kablarna ?
Eftersom ja ska ha slutsteg till basarna å framsysteen så måste ja iaallafall ha 2 lågnivåer

Tacksam för alla svar..  // Björn

SkenLaddRacing
189 Inlägg
30 december 2005
du kan ju köpa en sån 3,5 till 2 rca och sedan splitta dem men frågan e om det funkar till slutsteg prova vet ja

Rather turboshit than NO power at all.

9 108 Inlägg
30 december 2005
Jag har hört att det finns speciella ljudkort för att sätta in slutsteg i osv. Annars har jag hört att det går med en sån som henke sa.. Men vet inte hur det funkar att ha flera slutsteg. Jag ska ha 2 eller 3..

Ska göra exakt som du så jag är också intresserad, men har inte gått in för det riktigt då jag inte börjat med installationen ännu..

Tuuuurbo
240 Inlägg
30 december 2005
Trådstartare
Okej..  men ja ja ska pröva med båda förslagen smile  Frächt lycka till MilleN Vart klar med instalationen idag å fick den å starta big_smile

157 Inlägg
30 december 2005
henkecool skrev:
du kan ju köpa en sån 3,5 till 2 rca och sedan splitta dem men frågan e om det funkar till slutsteg prova vet ja

funkar nog bra till slutsteg, angående splittningen så beroende på vad för slutsteg vi pratar om, men många slutseg så har ju också "line out" rca så att man inte behöver splitta, utan man drar kabeln vidare från slutsteg till slutsteg.

Tuuuurbo
240 Inlägg
30 december 2005
Trådstartare
Jaaa om man har tur smile Får snart slutsteget hem hit rättare sagt om 2 timmar smile

Tuuuurbo
240 Inlägg
30 december 2005
Trådstartare
jag köper ett nytt ljudkort med 4 Analoga utgånger blir lättare så

9 108 Inlägg
30 december 2005
D_xarz ja jäklar det hade jag inte tänkt på ens, får hoppas mina slutsteg klarar det då!

Winnerbjorn vad blir det för ljudkort och vad kostar det??? Länk till inköpsställe? Vill gärna se bilder på din installation också smile

IT-Tekniker
144 Inlägg
30 december 2005
Vad jag hört ska ljudet försämras om man kör direkt från datorns ljudkort. Ska tydligen bli bättre om man kopplar från dator till stereo sen till slutstegen..

4 554 Inlägg
30 december 2005
de funkar med en övergång...jag kör med de.. funkar iaf..

914 Inlägg
30 december 2005
Den utgången som e original på datorn e väll vanlig aux ?
För min polare kör sin bärbara dator på aux ingången på cd.n och det funkar utan problem

9 108 Inlägg
30 december 2005
jag ska i alla fall köra utan stereo, sitter en skärm där den ska sitta egentligen.

Tuuuurbo
240 Inlägg
1 januari 2006
Trådstartare
jag ska göra exakt som MilleN Dator till skärm utan Sterio   och bilder på bygget läggs snart upp smile

Sök