4576
Sök

Nån som kör Camaro året runt?

Skaune
29 september 2007
Trådstartare
#1
Tjena! går ju i bilköpar tankar, och hade bestämt mig för en småbil, men nu har ju suget efter jänkebil kommit tillbaka igen. E såå sugen på en IROC, måste fixa garage oxå, men är det nån som kör året runt med sin? Jag bor ju nere i skåne o våra vintrar e oftast bara kalla. sällan snö o ibland lite halka. Blir ju till o tvätta den ofta, men tänkte höra hur de e me o köra med targa tak på vintern? om de håller kylan ute? har inte provat då jag inte körde sist på vintern.
Vinterdäck lär ju inte vara någe problem e samma bultmönster som bmw ju.
Tänkte bara höra om de e nån som har erfarenheter?

Körv
3 535 Inlägg
29 september 2007
#2
Lär ju iaf vara en rolig vinterbil iaf big_smile

Truckdriving Man

12 086 Inlägg
29 september 2007
#3
Gammal 80tals jänkare med targa i svenska vinterklimat rimmar inte bra. Men de är bara fördommar, ingen erfarenhet smile Jag ska ocå köpa en Camaro till våren, en IrocZ wink

Skaune
29 september 2007
Trådstartare
#4
Frågan är mer om hur den håller ute kylan, lister o sådant e ju bara till o smörja. Och tvätta ofta! tongue Sen hur allt funkar tro när de blir kallt? Alltså i usa o canada kör dom ju me sina bilar året om om jag förstått det rätt?

7 Inlägg
29 september 2007
#5
Min bil startar iaf lika lätt på vintern som sommaren. Värmen i bilen är också helt perfekt.

Fast personligen så tycker jag att det är lite misshandel att köra med den på vintern. Jag gillar inte äns att min står ute på uppfarten under vinterhalvåret.


Skaune
29 september 2007
Trådstartare
#6
zebbe152 skrev:
Min bil startar iaf lika lätt på vintern som sommaren. Värmen i bilen är också helt perfekt.

Fast personligen så tycker jag att det är lite misshandel att köra med den på vintern. Jag gillar inte äns att min står ute på uppfarten under vinterhalvåret.

Igentligen tycker jag precis som du, men jag hade tänkt ha den i garage o bara köra när de är salt o snöfritt, sen hade jag inte tänkt köpa den finaste, för jag vet hur de e, sen kommer första repan eller vad de nu blir, sen blir man förtvivlad!

1 723 Inlägg
29 september 2007
#7
den är inte rolig att köra på vintern. jag har provat (dock med sommardäck) men med det vridet lär du ligga i ett dike rätt snabbt när du tappar kontrollen över de ständigt snurrande däcken. Lätt i baken så du lär behöva de bästa däck du kan hitta och några kilo bly i skuffen wink

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
30 september 2007
#8
Its all about the driver skills smile


7 Inlägg
30 september 2007
#9
falloutboy skrev:
den är inte rolig att köra på vintern. jag har provat (dock med sommardäck) men med det vridet lär du ligga i ett dike rätt snabbt när du tappar kontrollen över de ständigt snurrande däcken. Lätt i baken så du lär behöva de bästa däck du kan hitta och några kilo bly i skuffen wink

Det kan jag tänka mig. Min blir ju "jobbig" när det bara har regnat ute liksom... Och då har jag ändå rätt hyffsade däck. Den spinner loss direkt...


Skaune
30 september 2007
Trådstartare
#10
Ehhh jag har ju haft en sån bil innan så jag har full koll på hur den beter sig, hsom jag skrev hade jag ju inte tänkt köra i snön, och regnet fixar man, min spann oxå loss direkt i regn, men allt handlar om hur du hanterar gasen. BTW så blir de flesta bilarna jobbiga i snön med sommardäck! wink

elit
327 Inlägg
30 september 2007
#11
med caramor till näste sommar 67-69 ;P nice de hehe

"Only The Good Die Young"

Better than God \o/
1 883 Inlägg
30 september 2007
#12
Jag har kört jänk vintertid, inte en camaro iofs. Mem jag skulle ändå inte rekommendera det de är farliga vintertid, tung V8 långt fram och bakhjulsdrift. Vill du åka säkert och har en hel bil till våren så bör du ta någe annat...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

658 Inlägg
30 september 2007
#13
Har ingen erfarenhet av just camaro men har kört mustang targa på vintern. Det gäller att listerna är i bra skick om man inte vill frysa. Och visst, med allt det där glaset så kyler det luften i kupen rätt bra men den har ju värme så det är bara att brassa på värmen och köra, har man möjlighet är kupefläkt ett bra komplement.
Men jag skulle inte säga att det är några problem att köra targa på vintern.

Kilowatts is my living, horsepower is my life.

Skaune
30 september 2007
Trådstartare
#14
JoQe skrev:
Har ingen erfarenhet av just camaro men har kört mustang targa på vintern. Det gäller att listerna är i bra skick om man inte vill frysa. Och visst, med allt det där glaset så kyler det luften i kupen rätt bra men den har ju värme så det är bara att brassa på värmen och köra, har man möjlighet är kupefläkt ett bra komplement.
Men jag skulle inte säga att det är några problem att köra targa på vintern.

Tack JoQe! de var ett sådant svar jag letade efter! Inte en massa hur svårt de e o köra dom i snön för de tänker jag ändå inte göra! O jag vet att dom e framtunga o bakhjulsdrivna etc...


Sök