ljudet dog

co
28 september 2007 · 20 Inlägg

helo..

höll på att testa ett par nya högtalare till bilen idag. jag hade koplat in 1 av 2, 6x9or då ljudet bara försvinner. jag tänkte att stereon kanske blev överbelastad så jag kopplade ur den igen, men det fanns fortfarande inge ljud. stereon går som vanligt bara ljudet som fattas, så de kan väll inte vara någon säkring?

Någon som vet vad problemet kan vara?

Fallan Illustratör
28 september 2007 · 826 Inlägg

Du måste skriva mer ingående vad du höll på med när det försvann, om du har slutsteg osv.. Då blir det genast lättare.. smile

Tänker...
co
29 september 2007 · 20 Inlägg

okej smile ja nej jag har inget slutsteg eller nåt över huvudtaget, stereo och högtalare är det enda som finns. det var en stund efter att jag hade kopplat in den första högtalaren som det blev tyst.

Snatch
29 september 2007 · 18 Inlägg

hade du igång stereon när du kopplade?

co
29 september 2007 · 20 Inlägg

ja.. skulle testa om högtalarna fungerade

Fallan Illustratör
29 september 2007 · 826 Inlägg

Ja möjligheten finns ju alltid att det blivit kortis..  hmm Har du några skarvar någonstans? Har ljudet dött i alla högtalare du har?

Tänker...
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
29 september 2007 · 426 Inlägg

vad är det för stereo?

/Street
co
29 september 2007 · 20 Inlägg

jag tro inte att det blivit kortis faktiskt.. eftersom att ljudet försvann efter att jag kopplat in den första, alltså det fungerade i 2 minuter kanske. Det var när jag skulle pilla fram kabeln till den andra som det dog.
Jag vet faktiskt inte om det finns några skarvar, och ja det har dött i alla högtalare hmm

Senast redigerat av co (29 september 2007)

Fallan Illustratör
30 september 2007 · 826 Inlägg

Ja men varför skulle det inte kunna bli kortis då??  om allt ljud dött och du har det på olika kanaler och det hände då du pillade fram en kabel.. räcker ju med att + får kontakt med - så kan det ju hända.. sen kan det ju även vara så att stereon brunnit pga överbelastning.. Den ska normalt klara det men gjorde det inte nu pga nått fel på den.. hade du stereon på när du höll på?

Sen kan du snabbt prova o sätta en högtalare framme vid stereon så du vet att du inte har några skarvar eller nått.. bara en kort kabel mellan högtalare o stereo.. då får du ju veta på en gång..  koppla bort alla andra medan du provar det isf..

Senast redigerat av Fallan (30 september 2007)

Tänker...
co
30 september 2007 · 20 Inlägg

men stereon går ju fortfarande helt normalt, och jag ahr även testat med en annan stereo, det är samma sak med den, inget ljud. Om det blivit kortis hur vet man det då? allt fungerar ju som vanligt bara att det inte finns något ljud..

Fallan Illustratör
30 september 2007 · 826 Inlägg

Ja men har du provat me en ennan stereo så är det ju en annan sak.

Men prova gör som jag sa då.. Då får du veta.. ta en av högtalarna som inte låter och koppla dom direkt framme vid stereon. låter dom då så är det nått kabelbrott nånstans och du får följa kablarna. Men eftersom alla tydligen var döda så låter det ju som om det inte är kontakt framme vid stereokontakten.
Aja, prova det o berätta sen vad som händer..

Tänker...
blue_saint
30 september 2007 · 50 Inlägg

fan ja har ju exakt samma problem, har mina bakhögtalare inkopplade, lyssnar ett tag
sen nån gång vet inte när har högtalare bara lagt av att spela :S
så ja mätte ugångarna och dom visa 0volt
borde de inte vara typ 12 volt?
va kan man göra åt problemet?

(snodde tråden lite)

co
30 september 2007 · 20 Inlägg

Nu ahr jag iaf hittat problemet.. det var glapp någonstans vid stereon, svårare än så var det inte big_smile

Fallan Illustratör
30 september 2007 · 826 Inlägg

co skrev:
Nu ahr jag iaf hittat problemet.. det var glapp någonstans vid stereon, svårare än så var det inte big_smile

Kunde tänka mig det.. Kul att det löste sig iaf.

Tänker...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang