3742
Sök

en liten fråga ang. vinterHJUL...

Spawn of Satan
56 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
nu är jag inte expert på detta område. men sitter å kollar efter vinterdäck på blocket å av 10 annonser så är det 1 som har printat ner bultstorlek å etc... hur fan ska man veta vilka fälgar som passar min bil?? bara å chansa på alla 4 bultade lr?  kan ju bli en kostsam historia att ringa runt å kolla detta med alla dessa annonsörer!

tacksam för tips.
Senast redigerat av kaptenpadda (11 oktober 2007)

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
11 oktober 2007
jadu du får nog tyvärr ringa runt och kolla

Spawn of Satan
56 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
misstänkte att det skulle bli nåt sånt yikes

jaja får väl ge mig ut i höstmörkret å hora till mig lite stålar så att jag kan tjacka nya vintersulor då detta verkar betydligt enklare!

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
11 oktober 2007
men om man säger såhär.. själva däcken har inget med bultmönstret att göra utan det är fälgen

21 Inlägg
11 oktober 2007
är det vinterdäcken du är ute efter, eller är det hela paketet med fälg och däck???

Spawn of Satan
56 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
kanske skulle skrivit det i tråden tongue

det är hela paketet som mormor sa! däck unt fälg asså!

draminbil.nu
1 382 Inlägg
11 oktober 2007
Prova att maila annonsörerna?
Skriv ett mail till första och kopiera sedan det till alla annonsörerna som du är intresserad av..

Spawn of Satan
56 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
ludde__mannen skrev:
Prova att maila annonsörerna?
Skriv ett mail till första och kopiera sedan det till alla annonsörerna som du är intresserad av..

kanske borde gå å lägga mig istället! vad är maila?! tongue självklara saker som min just nu trötta hjärna borde komma på.

21 Inlägg
11 oktober 2007
kolla först upp bult cirkeln. dvs 4*???, och sen kanske en passande bredd och profil på däcken till din bil. ring till en däckfirma och rådfråga.
dom kan med största säkerhet berätta för dig vilka däck o fälgar du ska ha till din bil. sen är det bara att söka beg uppsättn. på te.x, här på garaget, blocket el dylikt

Spawn of Satan
56 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
Orkar inte hålla på med hjulkrångel nu! sålde bilen precis! big_smile

hehe nejdå! får ta tag i detta imöra med nya friska tag. tack å bock för tipsen!

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
12 oktober 2007
Här finns ett par "goa" listor, denna sorterad efter bilar - modell:
http://hem.passagen.se/jonnie.b.good/dack/falgstrlk.htm  (min favvolänk i ämnet, samtliga data medtagna *bultmönster, ET, navhål*)
o denna efter bultmönster:
http://www.gummihuset.se/      ---> gå in på "bultcirkelguiden" i den blå listen långt upp på sidan.
Senast redigerat av GT90 (12 oktober 2007)

Sök