Hej jag behöver hjälp.. Min 740tic 90 har börjat dra vatten när man gasar mkt och den tappar laddtryck när den blir varm.. har inte en aning om vad det är.. Det är ft motorn.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
fan men det kan faktiskt stämma för jag körde med 0.8ladd sen vred jag upp det till 1.1 och då hände detta några timmar efter..
Ett bevis på att laddtryck inte bara är nåt man "vrider upp"
Lite får man väl leka haha .. Men till dig, byt packningen .. Den är inte dyr, kostar några hundralappar .. Sen nya bultar (: kan nästan lova att det är toppackningen Mvh johan
okey tack för svaren ja jag gissar oxå på att det är toppackningen. Var ju tvungen att pröva hur mkt det gick att vrida upp och hur den gick med det. Kanske inte skulle kört med det så länge dock:p
Har samma problem i min 760 (a-traktor) den tar vatten och har tappat laddtryck. Den har däremot gått varm när ägaren innan hade den så håller på att byta topplockspackning nu..
Har den gått varm? Kolla bara så inte toppen är skev....