2874
Sök

Vill hitta en ovanlig bil

JDM
593 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Tjenare, jag och min polare har en Golf2 som vi tänkt mecka på men vi tycker den är lite tråkig och omotiverance att lägga ner mycket tid och kärlek på.
Så vi sitter och lusläser blocket mm efter något lite ovanligt.

Vi behöver den dels för att jag inte har någon bil och för att vi vill fixa och mecka lite.
Har ni nåra tips på vad vi kan ta?

Det vi vill ha, något lite ovanligt som drar lite blickar.
Smak: gamla muskelbilar och lite portiga saker såsom tex ford probe eller något terrängfordon.
Eller något helt annat typ som en buggy eller sandloppa.
Vi har inte så mycket pengar jusst nu så helst inte över 10000:-

Har ni nåra tips?

Det ska vara JDM och bana!

1 417 Inlägg
19 oktober 2007
En ovanlig bil kommer nog kosta en del i inköp, och lite mer i reservdelar om den är riktigt udda. Försäkringen lär ju inte gå ner heller.
Sätt ut krav för eran meckarbil, och leta objekt efter dem istället.
När du nämnde terrängbil, köp en Volvosugga, eller valp eller vad dom kallas.

Meister
6 763 Inlägg
19 oktober 2007
Holme skrev:
En ovanlig bil kommer nog kosta en del i inköp, och lite mer i reservdelar om den är riktigt udda. Försäkringen lär ju inte gå ner heller.
Sätt ut krav för eran meckarbil, och leta objekt efter dem istället.
När du nämnde terrängbil, köp en Volvosugga, eller valp eller vad dom kallas.

tyvärr är ju både suggorna och valparna rätt dyra... Det är svårt attt hitta någe billigt och ovanligt. De kan vara billiga i inköp men ofta dyra att underhålla just för att de är ovanliga.
En lada är ju inte helt vanlig men inte så roliga heller. Säger en gammal bubbla, kanske inte så ovanliga men lätt mekat, och finns mycke prylar. Blend de billigast man kan äga. Annars har du ju Lada Niva eller Suzuki jeeparna. Om du vill ut i terrängen cool

JDM
593 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
Hmm okej är inte så jätteförtjust i bubblorna, bara om de är i buggyformat med monsterdäck och bakmonterad motor (det kanske inte är bubbla iof)

Men om vi tar en bil som jag kan ha råd med då? Vad tror ni man kan göra till en tjusig blickfångare?

Mina direkta krav är:
Baksäte

Sen är det kraven som kanske kan töjas på men helst inte:
Bakhjulsdrift
någorlunda fet motor (kanske turbo)

Asså det jag vill uppnå är en bil man kan trivas i som är kul att köra, sen någorlunda bra ljud så att man kan pumpa på lite, men den skall även vara en blickfångare som man kan vara stolt över och putsa på.

Vi kommer först och främst putsa upp den, sen fixa till den med lite sportratt, fina fälgar, sportstolar mm

När jag letar på blocket så hajjar jag alltid till när jag ser en BMW det kanske skulle vara något? Eller vad bör jag veta om dem? Vilken modell gäller?

Det ska vara JDM och bana!

8 156 Inlägg
20 oktober 2007
Varför inte en Volvo Amazon eller PV?
Inte helt mainstream och ändå rätt så billiga...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 754 Inlägg
20 oktober 2007
bubblor har alltid haft motorn bak, som en Porsche 911...

Jag kan inget om allt.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
20 oktober 2007
FIAT UNO TURBO wink Dom är roliga som fan om man laddar upp turbon lite tongue

C H E V R O L E T <3

182 Inlägg
20 oktober 2007
Holiace skrev:

Ja, skulle vara nice att sen en grymt snygg och diskret stylad bubbla med bra ljudbygge och en porsche 911 motor med lite trim t.ex. sportavgassystem med ett gött ljud. Sportstolar, feta fälgar m.m. Kanske breddning också big_smile fast de ser endå lite breddade ut original big_smile

Meister
6 763 Inlägg
20 oktober 2007
Serreos skrev:
Holiace skrev:

Ja, skulle vara nice att sen en grymt snygg och diskret stylad bubbla med bra ljudbygge och en porsche 911 motor med lite trim t.ex. sportavgassystem med ett gött ljud. Sportstolar, feta fälgar m.m. Kanske breddning också big_smile fast de ser endå lite breddade ut original big_smile

LJUDBYGGE?! Du börjar med 911 motor och de låter kanon fränt och sedan ljudbygge? Men helt klart porsche  drivlina och hjulupphängningar.. Mums! Men det skulle väll vara ganska billigt så de kanske inte är möjligt

6 Inlägg
20 oktober 2007
Åk till östtyskland och köp en trabant vid polska gränsen, kan säkert få något bakgårdsexemplar för ett par tusenlappar. Sedan kör (uhm, knuffar) du hem den till Sverige och bygger om den till en traktor!

http://muzeumhumoru.onet.pl/_i/_h/Trabant-bigwheel.jpg

wink
Senast redigerat av camarade (20 oktober 2007)

439 Inlägg
20 oktober 2007
köp en gammal wv scirocco gti,bra bil me lite kraft i.

old,low and slow....

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
20 oktober 2007
80tals capricer är ju inte så dyra och dom är stora och går bra:D

hellre pallbocks kung än trailer queen

2 201 Inlägg
20 oktober 2007
subaru svx.
inte så vanlig. coupe, 4wd, boxer 6:a, 240 hk

http://www.dragtimes.com/images/9100-19 … ru-SVX.jpg

1 997 Inlägg
20 oktober 2007
Haxxel skrev:
Hmm okej är inte så jätteförtjust i bubblorna, bara om de är i buggyformat med monsterdäck och bakmonterad motor (det kanske inte är bubbla iof)

Men om vi tar en bil som jag kan ha råd med då? Vad tror ni man kan göra till en tjusig blickfångare?

Mina direkta krav är:
Baksäte

Sen är det kraven som kanske kan töjas på men helst inte:
Bakhjulsdrift
någorlunda fet motor (kanske turbo)

Asså det jag vill uppnå är en bil man kan trivas i som är kul att köra, sen någorlunda bra ljud så att man kan pumpa på lite, men den skall även vara en blickfångare som man kan vara stolt över och putsa på.

Vi kommer först och främst putsa upp den, sen fixa till den med lite sportratt, fina fälgar, sportstolar mm

När jag letar på blocket så hajjar jag alltid till när jag ser en BMW det kanske skulle vara något? Eller vad bör jag veta om dem? Vilken modell gäller?

Känner att ja var tvungen å lägga mig i lite här. smile

Du vill ha:
En bil som har baksäte.
En bil som är ovanlig.
En bil som kostar omkring 10 000 i inköp.
En bil som har bakhjulsdrift.
Och en bil som har lite under huven?

http://www.garaget.org/?car=38406

Rekommenderar en sån, Ford sierra Xr4i...
Kanske skulle vara nåt?
Har allt du söker efter å kanske lite till. wink

Den har en V6a på 151 hästar, 214 i vrid moment... Den är riktigt kul å köra, tack vare bakhjulsdriften, på vintern. Men även på sommaren, hehe big_smile

Ska enligt uppgift Toppa cirka 210 och göra 0-100 på 8-8.5 typ. Är väl inte så jätte viktigt men kul å veta smile  

Fundera lite, åsså kan du skicka ett PM eller nåt, om en sån här bil verkar intressant?
Har massor me bilder å så, så de är bara å fråga smile

EDIT: Menar inte att du ska köpa min, men en likadan... Men de kanske du förstod? hehe tongue
Senast redigerat av Galad8 (20 oktober 2007)

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
20 oktober 2007
Fiat coupe smile

Typ: http://www.blocket.se/vi/13592856.htm?ca=15_s

Turbo, ovanlig och snygg!!

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!

933 Inlägg
20 oktober 2007
Phaetoon skrev:
Varför inte en Volvo Amazon eller PV?
Inte helt mainstream och ändå rätt så billiga...

Håller med

Evolution
1 627 Inlägg
20 oktober 2007
vet inte om nån nämt det men tex opel ascona a eller b eller en manta a  börjar bli ovanliga men fräna endå

Fäll ner pungen och landa

Sök