4157
Sök

Dött batteri??

186 Inlägg
13 januari 2006
Trådstartare
Hej!
Jag har fått ett litet problem med syrrans gamla daihatsu...
För ett tag sedan så köpte jag ett helt nytt batteri till den eftersom det gamla inte orkade starta bilen... Med det nya batteriet på plats startade bilen, men eftersom bilen stått ett tag, så hade hjulet på generatorn rostat fast, så remmen gick åt h*lvete!
Letade på skrot och hittade en ny generator. När jag sedan skulle plocka bort den gamla generatorn så glömde jag ta bort jorden till batteriet, och det slutade med lite gnistor och ett stort rökmoln från batteriet.... sad

Nu kommer det ingen ström alls till bilen, inte ens med startkablar.... testade det gamla batteriet och samma sak....
Det finns ström i batterierna, men jag vet inte hur mycket... det borde räcka till att tända t.ex. klockan i bilen i alla fall.

Nu är min fråga, har jag bränt någon kabel som går till batteriet? I så fall vilken? eller har jag bara sabbat batteriet?

Catch me if you can!

Båtmekaniker
57 Inlägg
14 januari 2006
Antagligen så har motorsäkringen gått åt h*vete.... Har du tur så är det bara det...

Friska motorer tänder varje varv

202 Inlägg
14 januari 2006
Kolla så du inte har bränt plus kabeln eller jordkabeln från batteriet!

505 Inlägg
14 januari 2006
Kasst om du lyckats bränna kablaget på samma sätt som man gör om man åker med jordfel i framlyktorna:)

Calibra Turbo 4x4

Sök