13 november 2007
Trådstartare
Hejsan, jag tror jag blivit lite lurad (snarare föregående ägare, var han som lämnade den där) av en verkstad som min bil varit inne på. På ett kvitto jag har byttes huvud- och slavcylinder samt att dem tätade kylaren som tydligen var läckage på, detta gjordes i Januari i år. Nu i somras åkte jag på att byta kylaren, förståeligt iofs eftersom en sådan lagning ofta inte håller länge (lagades med bars leak). Nu iaf så har jag fått problem med kopplingen, så nu är först slaven bytt, när inte det hjälpte så monterades huvudcylindern ner och den är, enligt verkstadsnubben (som verkar ha koll på läget) verkligen inte bytt de senaste året. Han säger även att slavcylindern är lika gammal som bilen. Hur ska man gå vidare med sånt här? Jag måste ju kunna kräva tillbaka pengar på jobbet som gjordes första gången eftersom det ska ju även vara någon slags garanti på reservdelar (1 år va?)
Lågt av föregående verkstad tycker jag, har dom kanske bara plockat ned huvudcylindern och satt i nya packningar och sen skrivit det som en ny cylinder? Men slaven då? Kan man plocka ner även den? det här låter skumt värre!
Så, alltså, hur går man vidare med sånt här? Kan jag kräva tillbaka pengar av den första verkstaden eftersom jag har kvitto på allt och det var ju bara 9 månader sen.
Mvh Fredd