sandrisGT skrev:
har inget effektmål ännu .. men vet att jag vill ha mer än 120hk o jag é inte rädd för att lägga ner varkens tid o pengar på något jag verkligen vill ha. men kanske ska fundera lite på om man ska leta upp en pinto stället för att lägga ner tod o pengar på dohcen som kanske inte håller.
jag ska inte bygga om så mycke på den .. jag har nya kofångare o fälgar bara.
o de kanske ska på ny lack .. men Sierrans utséende é jag helnöjd med.
Första punkten, Turbo bygge på bilar nyare än årsmodell 1975 är vansinne för besiktningen.
Du kommer inte att få den regbesiktigad med turbo, Inte ens som ombyggt fordon.
Andra punkten, 2.0 DOHC är väl en hyffsad motor, Bilen väger väl runt 1200kg så den är väl rätt så pigg.
Men å andra sidan inget för trimmning, Det är dyra pengar och jag vet personligen ingen som trimmar denna motor.
Pinto är däremot väldigt lätt att trimma och konvertera.
Jag tänkte själv kasta ut min DOHC och regbes med pinto, Borde inte vara något större problem så länge det finns katalysator, Vilket inte gör mig något. Motorerna med kat har oftast lägre komp. (Passar mig finfint!)
Blir turbo bygge och jag har redan hittat en färdig motor för 8 papp med alla tillbehör, Förutom insprutet då.
Fördelen med att regbes med pinto innan konverteringen är att jag bara behöver byta motorn inför varje besiktning.
Skulle det bli en flygande besiktning så är det inga böter, Men du tvingas att byta motorn och kontroll besiktiga bilen. (Och sen i med turbo motorn igen
![tongue](img/smilies/tongue.png)
)
Där har du det
![wink](img/smilies/wink.png)