2558
Sök

Saab 93 Aero 03- Saab 95 Aero Volvo S60 T5 Trim möjligheter?

Telge Drifting Team
602 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Nån som har koll på vilken av bilarna man får utt bäst prestanda ur för inte allt för mkt pengar?

Jag har inte satt nån budget än, den kommer när jag vet hur mkt man får för pengar när man trimmar.

Vad är bra och dåligt med bilarna?

Vilken bil har bäst prestanda, motor och väghållning?

Jag vill kunna föra fort på riktigt kurviga vägar, och gärna dra en o annan på motorvägen.

Så vilken bil ska jag köpa och vad ska jag göra med den?

13 Inlägg
14 oktober 2007
saab! behöver itne ens ge en anledning

Troligen galen...
567 Inlägg
14 oktober 2007
För saab, kolla på: Maptun.
För volvo, kolla på Autotech

För volvo och saab, kolla på Turbocenter eller BSR.

500 Inlägg
14 oktober 2007
Nja de nyare saabarna (03-) går att få upp i ca 300hk men sen är det i stort sett stopp. S60 T5 går nog att få lite mer ös ur. Går man däremot bakåt några år och kollar på de tidiga 9-3orna med T5 så går de att trimma myyycket;)

2 164 Inlägg
14 oktober 2007
Byter du kolvar i en T7 motor kan du få ut väldigt mycket effekt.

Ska du kunna köra hårt på motorvägen och kurvga vägar är ju koni och sänknigs fjädrar ett måste. Sen går de ju undan.

MVH

F

Turbo lover
555 Inlägg
14 oktober 2007
Fredrik-79 skrev:
Byter du kolvar i en T7 motor kan du få ut väldigt mycket effekt.

Ska du kunna köra hårt på motorvägen och kurvga vägar är ju koni och sänknigs fjädrar ett måste. Sen går de ju undan.

MVH

F

Det är dock inte T7-motor vi pratar om i en 9-3 Aero sportsedan utan T8. Krävs tyvärr rätt mycket bytt om man ska kliva över 300hk som sagt, men GM har färdig trimkitt för de motorerna upp till 1000+ hk så nog finns det potential. Billigt blir det nog inte.

Volvon är nog klart billigare i det här fallet.

Jag tycker Saaben har skönare känsla i styrningen men jag tror chassina är ungefär jämnlika i väghållning.
Senast redigerat av Turbovin (14 oktober 2007)

Telge Drifting Team
602 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Själv föredrar jag Saabarna lite, framför allt 93an, den är snyggast och det känns som om den har mest potensial. men den har minst motor original... Volvon därimot har stor motor original men känns lite klumpig för kurviga vägar.. Den känns mer som ett autoban lok. Och 95an ligger nånstans där i mellan.

Telge Drifting Team
602 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
Volvo och MB RULES skrev:
S60 T5 helt klart. Den är enligt mig bättre på alla vis.

Varför?

23 Inlägg
17 november 2007
Jag har haft både S60 T5 och 2 ggr Saab 93 Aero.. samt några andra S60 2,4
Min slutsats är Volvo = Gubbbil oavsett om du inte stylar om den för 200,000 kr
Aero är från början mkt finare bil, går skönare.

Min 03 aero känns mkt rappare än vad min 05 S60 T5 gjorde, styrningen osv känns inte alls bra!

Aldrig mer Volvo!
Nu blir det en grym Hirsch Aero istället

En volvo tittar man inte ens åt, men en 93:a Aero med små styling eller bara original sticker ut mkt mer

13 Inlägg
17 november 2007
Tycker att du skall satsa på s60 t5 med sport paketet.
Har haft en 9-3 2.0t Vector. Fin bil men jag föredrar s60:n.

Sök