Det beror ju på vad den har för vridmoment också, inte bara antalet Hk. En 850 har en tjänstevikt på ca 1600Kg och har 225Hk 330Nm och är strypta till 240Km/h med en elektronisk farstspärr.
Nu kommer jag med några mer eller mindre dumma frågor
225hk / 300nm är vad jag läst. 330nm är alltså mer korrekt för en 850 T5?
Sen 1600kg? Det står i mina papper 1500kg ganska så exakt.
Föresten så tror jag den där elektroniska fartspärren på 240km/h är mest för "syns" skull, vad har 850 T5 för toppfart? Vet inte om min är slöare än andra, men 240km/h skulle nog kräva en jävla nerförsbacke
Kanske va 300Nm på 850, X70 har 330Nm iallafall. Står 1650Kg tjänstevikt på min V70 98 i reggpappret
En orginal bil är rätt seg i dom farterna medans en chipad fortarande ökar hyffsat, min V70 gör ca 240 (enligt hastighetsmätaren) på 4:an och då är det bara att räkna ut vad den skulle göra på 5:an vid 7200rpm (varvstoppet ligger där ) och 4,0 i utväxling på lådan.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Det beror ju på vad den har för vridmoment också, inte bara antalet Hk. En 850 har en tjänstevikt på ca 1600Kg och har 225Hk 330Nm och är strypta till 240Km/h med en elektronisk farstspärr.
Nu kommer jag med några mer eller mindre dumma frågor
225hk / 300nm är vad jag läst. 330nm är alltså mer korrekt för en 850 T5?
Sen 1600kg? Det står i mina papper 1500kg ganska så exakt.
Föresten så tror jag den där elektroniska fartspärren på 240km/h är mest för "syns" skull, vad har 850 T5 för toppfart? Vet inte om min är slöare än andra, men 240km/h skulle nog kräva en jävla nerförsbacke
min bil gjorde då över 240på mätaren när jag hadde org. har mätt med gps och mätaren visar rätt. idag när den är chipad och störreturbo å grejer så mätarnut är då inga problem. då laddar jag 1bar (funderar på att ställa upp det mer)
En diffbroms, vad ger det på ett cirkumflex i acctider (0-100) på 850 T5. Har nämligen tänkt mig steg 3 trim, större turbo samt lite annat godis till vintern, och diffbroms känns jävligt aktuellt.
smyger in en fråga.va laddar era orginal? har en 855:A med 2.3 tycker den laddar klent högsta jag sätt är 0,6 men oftast mellan 0,4-0,5 inte direkt så man törs kasta i chipp boxen förens man har hundra koll iof har jag funderingar över om fel på förvärmingen till lambdan gör att laddet sjunkt
min 850 turbo, är chipptrimmad men det är något fel på den så den laddar 0,4-05 Vilket är orginal laddet vad jag hört. Verkar som min wgklocka är trasig så ska byta den nu i dagarna, skjuter upp det för det är så jävla kallt åt fingrarna
smyger in en fråga.va laddar era orginal? har en 855:A med 2.3 tycker den laddar klent högsta jag sätt är 0,6 men oftast mellan 0,4-0,5 inte direkt så man törs kasta i chipp boxen förens man har hundra koll iof har jag funderingar över om fel på förvärmingen till lambdan gör att laddet sjunkt
min 850 turbo, är chipptrimmad men det är något fel på den så den laddar 0,4-05 Vilket är orginal laddet vad jag hört. Verkar som min wgklocka är trasig så ska byta den nu i dagarna, skjuter upp det för det är så jävla kallt åt fingrarna
Njae den laddar mer än så, närmare 0.7 orginal. 0.65 lr 0.67 brukar folk säga..
en volvo som skulle visa rätt hastighet i 240 ,skulle inte tro det.de brukar ju visa 10 fel vid hundra redan
Brukar de allra flesta bilar göra.
Kommer ihåg en sak jag läste som han Colin, bilreportern från Aftonbladet, skrivit. Han har kört otroligt många bilar, nya som gamla, och använt gps i alla. Hittills (iaf fram tills skrivdatumet för detta vilket är några månader sen) hade han bara kört en bil som visade relativt exakt hastighet och det var en gammal Citroen.
Jag kör med 215-45-17 och min mätare visar bara fel på 1-2%, alltså visar den nästintill rätt vid 110km/h, uppmätt med GPS.
Med vanligt chip (285hk säger atech, men 260-270 är väl snarare närmre verkligheten) som jag har uppmätt 0-100 till 6,64sek (enbart en växling) med Gtech.
Hoppas du har fått svar på vad tråden först handlade om.
Varför bara chippa den till 250hk? köp ett chip som ger närmare 300hk för samma peng!!!
Försäljarsiffror? Låter som lite för glada siffror för att vara sanna.
Den dagen jag ser bevis på att bara ett chip ger 75 riktiga hästkrafter så tror jag på det.
Trots att chiptillverkaren säger att chippet ger t.ex 80hk så får du inte ut alla dom. Dom ger ju såklart fantasisiffror för att verka bättre än konkurrenterna och få sålt sina chip.
Exakt, med ett chip i en 225Hk 850 turbo/T5 så får man ut 270 kanske närmare 280Hk mer blir det inte oavsett vad dom säger för mycket mer än så orkar turbon inte lämna.
En kompis 850 t5 italien-import bänkade de till 299 hk på hjulen efter chippning med orginal avgassystem alltså bara ett chip!!
En kompis 850 t5 italien-import bänkade de till 299 hk på hjulen efter chippning med orginal avgassystem alltså bara ett chip!!
Haha, det skulle jag vilja se! 2,0l motorn dessutom? 299hk * 1,14 (drivlineförlust) = 340hk på svänghjulet. Det innebär alltså en ökning på ~130hk med enbart chip....
199hk på hjulen är mer troligt! = 226hk på svänghjulet med chip. 13g turbon som sitter på italien 2.0 klarar knappast 340hk.
En kompis 850 t5 italien-import bänkade de till 299 hk på hjulen efter chippning med orginal avgassystem alltså bara ett chip!!
Haha, det skulle jag vilja se! 2,0l motorn dessutom? 299hk * 1,14 (drivlineförlust) = 340hk på svänghjulet. Det innebär alltså en ökning på ~130hk med enbart chip....
199hk på hjulen är mer troligt! = 226hk på svänghjulet med chip. 13g turbon som sitter på italien 2.0 klarar knappast 340hk.
Tror han på jultomten också?
Eller hur???!!! Jag bromsade min förra bil som var en C70 T5 ´99 till ca 260 på hjulen vilket ger knappt 300 i motorn (mätt med rotortest hos ATM) och då satt det ett 16T med 7:ans vinklade avgashus, Feritta 3" framrör, Feritta 2,5" halvsats, BMC CDA box med 3" rör ner till inloppet på turbon och ett laddtryck på ca 1,1bar.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
En kompis 850 t5 italien-import bänkade de till 299 hk på hjulen efter chippning med orginal avgassystem alltså bara ett chip!!
Haha, det skulle jag vilja se! 2,0l motorn dessutom? 299hk * 1,14 (drivlineförlust) = 340hk på svänghjulet. Det innebär alltså en ökning på ~130hk med enbart chip....
199hk på hjulen är mer troligt! = 226hk på svänghjulet med chip. 13g turbon som sitter på italien 2.0 klarar knappast 340hk.
Tror han på jultomten också?
Eller hur???!!! Jag bromsade min förra bil som var en C70 T5 ´99 till ca 260 på hjulen vilket ger knappt 300 i motorn (mätt med rotortest hos ATM) och då satt det ett 16T med 7:ans vinklade avgashus, Feritta 3" framrör, Feritta 2,5" halvsats, BMC CDA box med 3" rör ner till inloppet på turbon och ett laddtryck på ca 1,1bar.
Ja fråga inte mig! Den var bänkad till det efter cippning iaf! kan väl ha suttit en större turbo på den som han inte visste om isf för den ladda ju lite mer än 1,5 bar och gick som fan!...
Ja fråga inte mig! Den var bänkad till det efter cippning iaf! kan väl ha suttit en större turbo på den som han inte visste om isf för den ladda ju lite mer än 1,5 bar och gick som fan!...
Ja, kör han på 1,5bar använder han antagligen ett väldigt bra chip samt etanol annars går stakarna innan tomten kommer. Anar dock fortf. ugglor i måssen!
Ja fråga inte mig! Den var bänkad till det efter cippning iaf! kan väl ha suttit en större turbo på den som han inte visste om isf för den ladda ju lite mer än 1,5 bar och gick som fan!...
Ja, kör han på 1,5bar använder han antagligen ett väldigt bra chip samt etanol annars går stakarna innan tomten kommer. Anar dock fortf. ugglor i måssen!
Jaja den gick ju bra iaf men men... han har inte kvar den så jag kan inte kolla... vet att han bara chippade den och hade iaf bänkningspapper på 299hk på hjulen... mer än så vet jag inte