tjeanre har en saab 900 t16 som inte vill gå ordentligt . den är orolig på varven och blöddrar bara när turbon börjar ladda . Får garanterat för mycket bensin . Kan det vara luftmasse mätaren? Mvh Robin Olsson
kolla på www.900klubben.se det är ett forum just för gamla 900:an där får du säkert ett vettigt svar
as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!
Har du tittat i massemätaren så trådarna är hela? Men den kan vara sönder ändå men det är ju rätt lätt att skruva av den och titta på trådarna. Hade samma fenomen på min 16t där hade sladden hoppat av från massemätaren.
nej den är inte chippad men jag gjorde en korkad grejj och lät min polare prova den tror att det är orsaken trådarna som man ser är hela men om man skruvar isär den finns det mer trådar då elr? och vet du om man kan plcoka bort apc systemet helt och bara köra med ställbart laddtryck ? tack för svar=)
jag gjorde en korkad grejj och lät min polare prova den)
I vad för bil? Vad har du för årsmodell?
Olsson__ skrev:
och vet du om man kan plcoka bort apc systemet helt och bara köra med ställbart laddtryck ?
Kan kan man ju men varför skulle du vilja det? Luftmassamätaren hör till bränsleinsprutning. APC-systemet är fristående på din bil och har alltså inte med luftmassamätaren att göra om det var det du menade?
Din bil är inte chippad? Bränsle systemet och APCn hör ihop så jag rekomenderar att du INTE plockar bort APCn. Men de som kan vara fel är kallstarts givaren som gör att din bil får för mycket bränsle när den är varm. Eller är de hela tiden? Om de är de så se över hur de är med alla givare och speciellt knacksensorn.