3523
Sök

Tack till alla....

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
...Garaget medlemmar som kom förbi på Bilsport-mässan och snackade lite billjud. Kul att få lite ansikten på folk. smile

Vi på N-core är fortfarande rätt uppe i det blå efter alla extrema framgångar detta år och speciellt då på finalen, men jag lovar att jag skall försöka läsa lite trådar som jag missat under helgen.

Om jag missar/missat någon fråga i en tråd, PMa istället så svarar jag!

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

10 287 Inlägg
26 november 2007
Fick du nåt sålt då... big_smile

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

8 156 Inlägg
26 november 2007
Gratulerar till segrarna!
Jag har följt Jens och Emilias bygge med nöje.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Sharky skrev:

/Göran

Nej, det var ej tillåtet för oss att sälja nåt på mässan, och även om det hade varit så hade vi förmodligen inte gjort det heller.

Vi har lärt oss av tidigare mässor att vi inte är "krängare". Så vi åker dit för att dema våra bilar, snacka och ha kul. smile

mvh Jonas

2 123 Inlägg
26 november 2007
jonash skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Nej, det var ej tillåtet för oss att sälja nåt på mässan, och även om det hade varit så hade vi förmodligen inte gjort det heller.

Vi har lärt oss av tidigare mässor att vi inte är "krängare". Så vi åker dit för att dema våra bilar, snacka och ha kul. smile

mvh Jonas

Jag kom inte fram och pratade tyvärr, något jag ångrar idag eftersom jag gärna sett en demo i antingen nån av era bilar eller i jens och emilias.
Det får bli en annan gång, ni verkade ju tillräckligt upptagna iaf.
Fick mig dock en pratstund med många andra byggare, dock måste jag säga att mässan inte var så mkt att hurra för.
Alldeles för mycke fyrkantiga lådor och tråkiga installationer tyvärr.
MVH Fredrik

296 Inlägg
26 november 2007
Grattis  synd bara att ja "fick" lyssna på en bil smile    eller jag får ta på mig skulden  är för blyg för att rycka tag i den man tror äger bilen å kräva en lyssning.   
men än en gång  GRATTIS  big_smile

Skyracer
917 Inlägg
26 november 2007
Det var ingen som kom fram och ville lyssna i mitt nya ljud-bygge. Men skyller väl på att de flesta kollade på lacken istället, den har en tendens att verka viktigare... wink

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

2 123 Inlägg
26 november 2007
Skyracer skrev:
Det var ingen som kom fram och ville lyssna i mitt nya ljud-bygge. Men skyller väl på att de flesta kollade på lacken istället, den har en tendens att verka viktigare... wink

Mvh
Håkan

Jag var ju hos dig två gånger och tjatade, frågade om framsystem bas och allt möjligt kring bilen.
Kollade ju även in bagaget och motorhuvet, var väl bland dom få som gjorde det kan jag tänka mig.
Men jag vågade inte fråga om nån ordentlig demo eftersom högtalarna inte var inspelade än men hade du frågat hade jag inte tvekat en sekund.
MVH Fredrik

296 Inlägg
26 november 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
Men jag vågade inte fråga om nån ordentlig demo eftersom högtalarna inte var inspelade än men hade du frågat hade jag inte tvekat en sekund.
MVH Fredrik

haha  man är för feg tror jag big_smile   det var samma sak för mig  kanske inte just på den här bilen det var så satans mkt folk där jämt.   men ja kunde ta mig ett kort på framsystemet iaf.

men vi kan ju inte kräva att utställarna ska se vem som verkligen vill lyssna smile

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
men vi kan ju inte kräva att utställarna ska se vem som verkligen vill lyssna smile

Nej det är ju tyvärr så, även om man ibland faktiskt ser nån som står där och liksom vill men inte vågar. Men det är i dem lägena jag brukar säga, "hoppa in bara".

Men det kan ju vara bra att veta att vi som står där MER ÄN GÄRNA vill att ni skall lyssna i bilarna. Det är det som är det roliga! smile

mvh Jonas

T5 beroende
345 Inlägg
27 november 2007
Jag ville lyssna i några n-core bilar men fick bara möjlighet att lyssna i robsarves pegga, och det spelade fint förutom avsaknad av midbas vilket man senare fick reda på att de va MX som ställde till det.
Hoppade in i de flesta bilarna med dörrarna öppna och lyssnade, men när ägarna stod där och verkade ha annat för sig så kändes det  litepåträngande att fråga om provlyssning.

Hade gärna velat lyssna i J:sons underverk men han var så upptagen med annat så det får bli en annan gång!

Demo=Skojj!
Grattis till alla som fick sig fina pokaler och ett "hejja!" de dem som hamnade utanför pallen, kämpa på till nästa säsong!!

1 631 Inlägg
27 november 2007
ZZZADA skrev:
Hade gärna velat lyssna i J:sons underverk men han var så upptagen med annat så det får bli en annan gång!

Det får vi väl ordna en annan gång då! Blir nog fler tillfällen framöver!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

PM Competition Team
711 Inlägg
28 november 2007
Ni hade mer än gärna fått lyssna i våran bil, hade ni bara kommit fram och frågat så hade det inte varit några problem. Se till att vara på Elmia så ska jag se till att ni som vill får provlyssna.

mvh jens

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

1 634 Inlägg
29 november 2007
Absolut. Alla skall veta att vi som står där VILL att folk skall komma och be om provlyssning. Det är ingen som är jobbig bara för att vi ser upptagna ut, oftast snackar vi bara skit med polarna för att få tiden att gå, det är faktiskt ganska långtråkigt att stå vid sin bil från ca 07:00-20:00 2-3 dagar i sträck wink. Är kanonkul att få snacka med någon man inte känner och ännu roligare är det att få dema lite.

Fick faktiskt demat för några jag ej träffat förrut, men de flesta var ju redan inne i bilstereo-svängen/tävlingar.

Kanonkul var det iaf, dock besviken på placeringen (2:a) så stora förändringar är pågång.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök