3710
Sök

HJälp kabelbrand!

41 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Har ett liiittett fel i min bil sad tror ja ahr fått en kabelbrand nånstans mellan stereon i strömkällan. Oftast ifall stereon inte är igång innan jag har startat motorn (med tändningen igån såkalrt) så går den itne att starta efteråt. Om man inte trycker på bromsen eller sätter igång värmen för då blinkar den till tongue nån som har nån ide om vart ja ska kolla? tror det blev såhär för säkringen small när ja satte i stereon och tror det här är en liten biverkning.. malia gärna med svar smile

It ain't the ride but the rider

2 911 Inlägg
4 december 2007
Du bör nog omedelbart ta bort strömmen från batteriet och se till att någon med elektrisk kompetens kikar över bilen.

Det är närapå en omöjlighet att gissa sig till vad som är knasigt i din bil utan att göra en okulär undersökning och mäta lite.

41 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Fast det har varit såhär rätt länge o det verkar inte bli värre? tror du det kan vara stereons säkringar som fått sig en knäck? för ex om jag slår på värmen på bakrutan så blinkar den till som den ska göra men sen slocknar den igen... som att den får ström när någonting annat får de

2 911 Inlägg
4 december 2007
Aha, kontrollera alla säkringar först och främst, prova sedan att ta direktström från batteriet till stereon, funkar det så sitter felet i kablarna.

41 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Bra ide! ska testa de.. ska försöka kränga av stereon imon så får hoppas att den inte funkar i den andra bilen heller smile vore bäst för mig i alla fall wink annars så säger jag att han fr byta säkringar o lite sånt

905 Inlägg
4 december 2007
låter som glappkontakt.

var försiktigt då detta är en av dom vanligaste orsaken till att saker brinner upp.

Sök