3762
Sök

tvång på fläkt i bilen?

51 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
#1
är det tvång att ha fläkt i bilen?? jag har plockat bort ac paketet och slet därför ut hela fläktstyrningen i mittkonsollen....
tänkte mest på regler för sbp o så...?
har funderat på att flytta reglagen OM det är tvång på fläkt i bilen.....
tacksam för snabba svar!
bilen är en nissan 200sx s13 90:a


Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
7 december 2007
#2
Du måste ha en defroster i bilen som kan taå bort imma på framrutan, sen hur den ser ut eller storlek är skitsamma bara den är tillräckligt stor för att klara av sin uppgift

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

51 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
#3
okej.. då e nästa projekt att få en sån att funka då :S.. fläktar e nått jag e riktigt kass på... men det går nog att lösa.. allt e ju fortfarande helt där bakom, var dock tvungen att klippa av en vakumslang med massa småkablar i, men den borde ha nått att göra med ac:n o inte fläkten.....
någon som har tips och lösningar?


1 268 Inlägg
7 december 2007
#4
DeWaked skrev:
okej.. då e nästa projekt att få en sån att funka då :S.. fläktar e nått jag e riktigt kass på... men det går nog att lösa.. allt e ju fortfarande helt där bakom, var dock tvungen att klippa av en vakumslang med massa småkablar i, men den borde ha nått att göra med ac:n o inte fläkten.....
någon som har tips och lösningar?

hmm kika på lösning som typ låt ventilationen till sidorutor samt framruta funkar... sen dom 2 mittersta kan du ju plocka bort smile

51 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
#5
men man behöver inte reläna längre? tänkte mest på knapparna och fläkthastighetskontrollen.... kan någon förklara för mig hur jag ska kunna få allt att funka med en fläkt, behöver itne vara nå speciellt, bara nå som klarar att få bort imman....
tacksam för svar


3 123 Inlägg
7 december 2007
#6
Sätt en on/off kill switch till fläkten bara. Inställningarna till var luften ska blåsa är väl helt mekanisk på en 200:a? Då kan du väl rikta luften mot framruta och sidorutor.

Kanske inte är helt 100:a att köra längre sträckor på sommaren med halvtaskig fläkt, men lättare blir bilen! smile



Sök