2140
Sök

Lite frågor ang Volvo 850 glt

377 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Tjenare, tänkte fråga lite saker som jag några kan hjälpa mig med..

Hur dyr är halvförsäkring på en 850 glt om man ställer den på morsan som är 45?
Hur mycket ligger skatten på ?
Hur mycket drar den L/mil med lite små buskörning?
Hur är dom i allmänhet?
Vilken årsmodell ska är bäst?

Mvh // Jocke

157 Inlägg
18 december 2007
o,8-1.2 liter ca sista modellen tycker jag är bäst 97 an

audi 100

553 Inlägg
18 december 2007
På volvia kan du få en halvförsäkring för omkring 3000 kr och neråt, sen beror det väl på om din mor har varit olycksdrabbad eller inte..

Tror min skatt låg på exakt 2036 kr (betalade den för bara några veckor sen)

Du kan räkna med under litern, beror väl på hur motorn är i skick men min brukar ligga på 0.8-0.9 för att vara säker, har även kört på mindre.

Jag är faktiskt väldigt nöjd med min, trevlig att köra, sitter skönt, lite småsportigt och femcylindrigt låter underbart wink

92-93 ser ju lite äldre ut, jag har en -92a, men det var ju en ny modell så det är väl alltid bra att köpa en lite nyare typ 94 och uppåt för att undvika eventuella barnsjukdommar, men hittar du ett bra exempel som du vill köpa så skulle inte jag vara rädd för att köpa den, kontrollera noga, det vanliga t.ex oljeläckage, hur motorn låter, missljud, klonkande ljud osv. känn även hur servon känns, inget roligt om styservon lägger av.. Har upplevt det, inte på min men på en annan, kan bli väldigt dyrt, en ny på volvo kostar 5000 spänn + arbete vilket kan bära iväg...

Där har du lite info iaf tongue

Hur dyr är halvförsäkring på en 850 glt om man ställer den på morsan som är 45?
Hur mycket ligger skatten på ?
Hur mycket drar den L/mil med lite små buskörning?
Hur är dom i allmänhet?
Vilken årsmodell ska är bäst?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 december 2007
GLT'n är törstig.
Våran GLT drog mer soppa än min T5'a gör och då körs dom ganska lika.

Lite lata frågor du har ändå. Dom flesta får du svaret på om du söker lite.
Och ställa på morsan hade inte jag gjort. Finns risk för att du gör ditt livs misstag om/när du råkar ut för något.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

377 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
John87 skrev:
GLT'n är törstig.

Och ställa på morsan hade inte jag gjort. Finns risk för att du gör ditt livs misstag om/när du råkar ut för något.

Då måste det varit ngt fel på eran t5a? eller var den trimmad?

Jag sökte men hittade inte så mkt vettigt att veta.
Ja det vet jag, men om jag krockar, får jag ingen ersättning eftersom den är försäkrad på min mamma?

Har ni mer erfarenheten om 850 får ni gärna skriva det.

Mvh // Jokk3

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 december 2007
Jokk3 skrev:
John87 skrev:
GLT'n är törstig.

Då måste det varit ngt fel på eran t5a? eller var den trimmad?

Jag sökte men hittade inte så mkt vettigt att veta.
Ja det vet jag, men om jag krockar, får jag ingen ersättning eftersom den är försäkrad på min mamma?

Har ni mer erfarenheten om 850 får ni gärna skriva det.

Mvh // Jokk3

Den var inte trimmad.
GLT'n dricker mycket i jämförelse med hur mycket effekt den har.
T5'an drar mycket mer om du kör lite roligare, men snålkör du T5'an och GLT'n så drar iaf min T5'a mindre än vad våran GLT gjorde.

Försäkringsfrågan finns så mycket svar på i andra trådar här.
Tror inte du sökt så mycket eftersom det mesta av det här redan pratats om.

20 Inlägg
19 december 2007
Undvik årsmodellerna från 1992. Dem är värdelösa!

553 Inlägg
19 december 2007
Ang försäkring skulle jag ha ställt på morsan, finns ingen anledning att betala 12000 om året för en gammal volvo som man har betalat för två gånger efter två år om man skulle göra så, bor man hemma och bilen står där ägaren på pappret bor så inga problem, sen om man lånar den av morsan spelar väl ingen roll, hör med försäkringsbolaget, säg bara inte att ingen under 24 kommer att köra bilen..
Det är ju inget brott att låna ut bilen !!

Och nej, min Glt är inte särskillt törstig, 2.5 liter motor, ganska rymlig och tung bil, snål kör man så har iaf jag kommit ner på 0.67 liter/milen blandad körning... men gasar man lite, omkring 0.8 l/m blandad körning
Senast redigerat av Chrill27 (19 december 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 december 2007
Chrill27 skrev:
Ang försäkring skulle jag ha ställt på morsan, finns ingen anledning att betala 12000 om året för en gammal volvo som man har betalat för två gånger efter två år om man skulle göra så, bor man hemma och bilen står där ägaren på pappret bor så inga problem, sen om man lånar den av morsan spelar väl ingen roll, hör med försäkringsbolaget, säg bara inte att ingen under 24 kommer att köra bilen..

Och nej, min Glt är inte särskillt törstig, 2.5 liter motor, ganska rymlig och tung bil, snål kör man så har iaf jag kommit ner på 6.7 liter/milen blandad körning... men gasar man lite, omkring 0.8 l/m blandad körning

Nej, men sen krockar han och bilen och dess ägare blir under undersökning.
Ägaren är mamma, försäkringsbetalaren är mamma.
Den som besiktat är sonen, den som lämnat på service är sonen, mamma kör en annan bil till jobbet.
Vem verkar vara ägaren och vem verkar den som står på bilen?

Fast allt detta har tagits i andra trådar redan.

553 Inlägg
19 december 2007
John87 skrev:
Chrill27 skrev:

Och nej, min Glt är inte särskillt törstig, 2.5 liter motor, ganska rymlig och tung bil, snål kör man så har iaf jag kommit ner på 6.7 liter/milen blandad körning... men gasar man lite, omkring 0.8 l/m blandad körning

Nej, men sen krockar han och bilen och dess ägare blir under undersökning.
Ägaren är mamma, försäkringsbetalaren är mamma.
Den som besiktat är sonen, den som lämnat på service är sonen, mamma kör en annan bil till jobbet.
Vem verkar vara ägaren och vem verkar den som står på bilen?

Fast allt detta har tagits i andra trådar redan.

Precis, försäkrings snack finns i andra trådar, ingen ide att ta det heller, en del tycker det är helt fel andra tycker att det är rätt, man får väl se vad som passar bäst för en själv också får man vara lite smart när det gäller sånt...

Sök