2624
Sök

Tjohoo högre bensinpris igen..

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
25 december 2007
Det bästa är att man har en bil som drar 1.2-2.0 liter milen blandad körning, o nu menar jag verkligen blandad körning, man blir förbannad varje gång vid ett rödljus så man måste fort därifrån när dte väl blir grönt smile

Nä fyfan vad tradigt det är med dessa jävla skatter i detta landet, men sätt upp mer vägkameror vet jag, det hjälper ru till att rädda så många liv...BAH

Nä det är tråkigt att köra bil i detta landet, jävla politiker

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Skogs Arbetare
413 Inlägg
25 december 2007
det kommer ju bara att bli dyrare, surt. men kan man inte protestera mot regeringen med att starta ett parti som har lite plock av alla, eller göra som dom i frankrike, blockera gator, protestera, jag menar det är ju inte regeringen som ska bestämma ladet, är ju vi VANLIGA MÄNNISKOR ju.....

Go For It!!

1 754 Inlägg
25 december 2007
Tompa_Vax skrev:
det kommer ju bara att bli dyrare, surt. men kan man inte protestera mot regeringen med att starta ett parti som har lite plock av alla, eller göra som dom i frankrike, blockera gator, protestera, jag menar det är ju inte regeringen som ska bestämma ladet, är ju vi VANLIGA MÄNNISKOR ju.....

Vi borde göra som i Frankrike.

The government is afraid of the people.

Jag kan inget om allt.

3 235 Inlägg
25 december 2007
Absolut!
Funderar på att skapa en tråd där man uppmanas till protesthandlingar som att spärra vägar och sånt.

Jag menar: i värsta fall får man en bot, men om det kommer flera hundra missnöjda bilister med sina bilar och bara blockerar en stor motorväg (eller två), så får man ju en del uppmärksamhet, både från andra bilister, media och kanske till och med de korkade politikerna som sätter upp bränsleskatter.

En del negativ kritik får man ju bara tåla då, men de flesta kommer nog att förstå att det handlar om en rättighet vi har. Blir vi (i det här fallet bilister) trampade på, så ska vi inte vara rädda för att visa missnöjet.

Neerd
1 596 Inlägg
25 december 2007
fegge_89 skrev:
Vogge skrev:
till och börja med vill jag bara säga chrno han har fått ner så himla mycket vettigt blir så imponerad.

men högre bensin pris de som vekrligen orar mig är blir de inte lite inflationsrisk med dettta folk måste jobba för att få pengar men de måste komma till jobbet vilket kostar mer eftersom bensinen kostar mer alltså vill de ha högre lön osv osv?

kära gorgare eftersom denna sortens trådar börja bli vanliga så varför går vi inte ihopp och har en regelrätt demonstration sätter upp ett evenemang åker till någon lämplig platts gärna i närheten av ett stattshus. ställer ut alla våra fina bilar och gör en träff för sänkt bensin. skulle kunna tänka mig de kan bli rätt stort bil utställning för säknt bensin skatt?
jag vet själv att jag lätt sitter och gnäller om saker men gör sällan något åt de vi kan ju tillsmans göra ett försök och samtidigt ha trevligt.

predikan avslutad.
Henrik

Håller med dig!!
Åka och ställa upp exakt utanför råd huset i stockholm eller något.

jaaa man borde åka dit! allihopa.....

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
26 december 2007
Griffin skrev:
är det ingen som har reagerat över att pengarna behövs för att få landet att gå runt??

det spelar ingen större roll vem som sitter vid makten.. dom kan ju inte trolla. om ni får ner bensin skatten och får höjd inkomst skatt eller bostads skatt skulle det då kännas bättre?? eller vill ni att gatlycktorna ska stängas av där hemma för att spara lite pengar?

Mvh Mats

Vad det gäller skatter på bensin mm så är det mer ett styrmedel för regeringen för att minska t.ex. privatbillismen än nödvändiga pengar till stadskassan.

CO2 monstret är skapat för att kunna höja skatterna!

Anledningen till att det går åt så mycket pengar är att över 1000000 (1 miljon) människor går på någon sorts bidrag.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
26 december 2007
Miljöskäl för bensinskattehöjningar
- bara bluff och lögn!

Det kan kanske låta hårt att beskylla de ledande politikerna för att bluffa och ljuga. Men det är faktiskt precis vad de gör när de påstår att de vill höja bensinskatten av miljöskäl. Miljöargumenten är bara ett kamouflage för att få in nya skattemiljarder.

Fundera på följande fyra argument:

1.Bensinskatterna går inte till miljösatsningar

Miljöskatterna är inte s k specialdestinerade utan de går bara in i budgeten. Många människor har sagt att de är beredda att betala miljöavgifter om pengarna används till miljöförbättrande åtgärder. Men så är ju inte fallet.

2.Höjd bensinskatt leder inte till mindre bilkörning

Det har finansdepartementets egna utredare flera gånger redan konstaterat. Vi kör bil i Sverige därför att vi behöver det, inte för att det är så billigt. Undersökningar från tidigare bensinskattehöjningar visar att vi fortsättar köra lika mycket. Däremot ökar skatteinkomsterna till staten ökar. Detta vet alla politiker. Vad är det för positivt för miljön med detta?

3.Koldioxidskatten är helt olika i olika sektorer.

Högst beskattning är det per kilo koldioxid just från vägtrafiken. Industri, elproduktion, sjöfart, flyg osv betalar mycket mindre skall eller ingen alls. Men det är exakt likadan koldioxid som släpps ut från alla källorna. All koldioxid har samma effekt i atmosfären. Ska man ha skatt på koldioxid borde den vara densamma på alla källor. Men istället för att införa koldioxidskatt på på andra områden så höjer politikerna skatten på bensin ännu mer.

4.Från FN:s klimatpanel (IPCC) finns det rekommendationer om hur hög skatt på koldioxidutsläpp som behövs i framtiden för att vi skall klara de klimatmål som är uppställda (fram till år 2020 rekommenderar IPCC ca 40 öre/kg). Sveriges koldioxidskatt på bilism är redan idag över 1,50 kr/kg.

Nästa gång IPCC skall ha sammanträde lär det bli på något lyxhotell på Bali. Tror ni att toppolitikerna och experterna kommer åka tåg dit och bo på ekologisk camping?

Men här i Sverige skall ensamma mamman i Slite i sin gamla Opel Kadett få ännu högre bensinskatt och magrare hushållskassa. Tänk på detta när ni nästa gång hör någon skenhelig politiker tala om höjd bensinskatt för miljöns skull!

Saxat från: http://www.bensinskatteuppror.se/

Tycker det är bra skrivet. Läs gärna mer på den sidan.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Sök