3369
Sök

mitsubishi colt gti vs honda civic

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 december 2007
#41
toarulle skrev:
caromania skrev:
Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

Fördelen med en Civic är att du kan riva ur baksätet o slänga i en Griffon 89 V12 på 2350 hästar, svetsa på en axel på utgående propelleraxeln, länka ihop med en kortad bakaxel från en Opel Blitz o dundra på. Det finns bara en hake, men det fixar du: Axeln på Griffonmotorn roterar åt fel håll, men det löser du genom att montera Blitzaxeln upp och ner, eller skaffar fram en växel från en Seafang som hade mot-roterande propeller. blir det en skitfräck liten bil.

om du inte kan lägga ett seriöst bidrag i konversationer mellan vuxna så behöver du inte göra det alls!

Mvh Rulle

Åfan, jag trodde det bara var småpojkar här? Mitt inlägg är precis lika seriöst som alla andra "swap"-inlägg.
Nedanför har jag lagt in originalfrågan i denna tråd. Läs det inlägget igen, tack! Vad fn frågar han?? Roligast... Billigast o äga/köra... Håller bäst... Tror nån stackare här på detta forum att killen vill byta motor o ha en som har 500 hästar????? Om man byter motorn till en annan i en Colt Gti så blir bilen olaglig och omöjlig att besiktiga utan att man köper sig fri med "big bucks"-intyg.
Om man frågan om en 15 år gammal japansk Gti (som lee_jr gör) så är man förmodligen inte intresserad av att byta delar för tiotusentals kronor.
Mitt råd till alla småpojkar är: Köp en Bilsport, vänta tills mamma och pappa inte är hemma och lås sedan in er på muggen.

_lee_jr skrev:
vill bara veta vilken av de är roligaste o billigast att äga o köra och håller bäst?
bägge är års modell 93..
vilken skulle du själv köpa om du har mellan de 2
Senast redigerat av caromania (26 december 2007)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
#42
toarulle skrev:
caromania skrev:
Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

Fördelen med en Civic är att du kan riva ur baksätet o slänga i en Griffon 89 V12 på 2350 hästar, svetsa på en axel på utgående propelleraxeln, länka ihop med en kortad bakaxel från en Opel Blitz o dundra på. Det finns bara en hake, men det fixar du: Axeln på Griffonmotorn roterar åt fel håll, men det löser du genom att montera Blitzaxeln upp och ner, eller skaffar fram en växel från en Seafang som hade mot-roterande propeller. blir det en skitfräck liten bil.

om du inte kan lägga ett seriöst bidrag i konversationer mellan vuxna så behöver du inte göra det alls!

Mvh Rulle

håller jag med dig helt.. vafan....


1 827 Inlägg
26 december 2007
#43
Griffin skrev:
Eisenhut skrev:
Griffin skrev:
fördelen med en colt är att du kan modda dit en evo subframe motor och låda. sen svetsar du mitten diffen och trimmar upp motorn till 500 hk. ganska driftsäkert på en 4g63. då har du en skit fräck lite bil ju smile

Mvh Mats

På en VTi är det bara att kasta ner en Integra type R motor... Absolut inga mods alls, du kan till och med ha kvar org kabelhärva mm. Sen drar du RS4 och M3 utan några större bekymmer.

det är ingen dumm ide.. men det finns ju gott om folk som har snabba hondor.. det försör ju lite.. men som sagt det är ingen dum ide!

Mvh Mats

Det är absolut ingen dum idé nej. Dock är det ju numer ingen ovanlig modd, då fem av nio pers i mitt garage redan har gjort den modden. smile Men som sagt, ena polarn där har ju redan visat var skåpet skall stå med en 1.22.81 tid i Superstage med sin bil. Man får nog lov att säga att dom rör på sig då dom små bilarna.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 703 Inlägg
27 december 2007
#44
Eisenhut skrev:
Griffin skrev:
Eisenhut skrev:

På en VTi är det bara att kasta ner en Integra type R motor... Absolut inga mods alls, du kan till och med ha kvar org kabelhärva mm. Sen drar du RS4 och M3 utan några större bekymmer.

det är ingen dumm ide.. men det finns ju gott om folk som har snabba hondor.. det försör ju lite.. men som sagt det är ingen dum ide!

Mvh Mats

Det är absolut ingen dum idé nej. Dock är det ju numer ingen ovanlig modd, då fem av nio pers i mitt garage redan har gjort den modden. smile Men som sagt, ena polarn där har ju redan visat var skåpet skall stå med en 1.22.81 tid i Superstage med sin bil. Man får nog lov att säga att dom rör på sig då dom små bilarna.

Vem vill ha en otäck oljerykande B18 i sin bil wink

Tillbaks till ursprungstråden.
Om du vill ha en potent och rolig bil som ställer upp på bus när som helst dyngnet runt så är en civic vti ditt val smile


Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
27 december 2007
#45
_lee_jr skrev:
BMTech skrev:
Hitta en civic men välj en vti skilj på vtec och dohc vtec en vti alltså dohc vtec skall ha 160hk.
Se till att det är en sån och ingen vanlig ESI vtec på 125hk.
ESI är en bra bil men man vill ha VTI.
Har själv haft sån och dom går underbart och kvalite´n är enorm på allt utom karossen för den rostar som alla andra 90 tals japaner.
Testa även att växla på varvstopp till 2:an och 3:an kan finnas synkrings fel PGA av högt varv på dom motorerna.
Inte för att växellådorna är dåliga utan för att inget tål att felväxlas 30000mil vid 8200rpm wink
Så bara till att åka och kolla det ska gå att få en hyfsat fin vti för 35k.
Om inte så får man en fin orginal vti sedan för dom pengarna.
Lite tråkigare bil men man kan få dom fina oxå. Kolla min för insperation wink

vad ska du ah för din?? 35 lax?

Kanske inte wink
Jag sålde den ör 75k nämligen...
OCh det var 100k mindre än jag lagt ut på den....
Men som sagt civicen hade jag lätt valt framför mitzun.
PGA kvalite´ och driftsäkerhet oxå.
Du får helt enkelt en billigare och roligare bil i civicen.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"


Sök