630toppen sitter på b-200 motorn (inga förbränningsrum i toppen, har försänkta kolvtoppar). NEJ det händer inget med ventilerna på k-motorn om remmen går av. 16-ventilaren är ett annat kapitel, där vill man inte bli av med kamremmen.
Grabbar! Lyssna här! De enda motorerna som ventilera pajjar av är K motorerna o 16V För i K motorn finns inget förbräningsrum i kolvarna.. Men i de andra som E A F motornerna klarar sig ventilerna!
Alltid volvo:D:
Tack att du förklarade för dessa. orkare inte skriva någe själv..
630toppen sitter på b-200 motorn (inga förbränningsrum i toppen, har försänkta kolvtoppar). NEJ det händer inget med ventilerna på k-motorn om remmen går av. 16-ventilaren är ett annat kapitel, där vill man inte bli av med kamremmen.
Min b200 motor har 530 toppen... finns ju både b200e och b200k... den har kanske 630 toppen...
tycker detta är lite löjligt att diskutera. en san bilägare byter väll grejerna innan dom pajjar och utmana ödet?
okej 740 moterer är bra.. så lite över miltalet borde inte va någon fara men ska den bytas vid 10000 mil å din bil gått 18000 mil ska du ju defenitivt byta.
särskilt på en sån bil där de inte kostar så mycket.
vet min farfar byte kamrem och spänrullar och hela kittet.. och de va inte alls dyrt. kom inte ihåg va han gav men är du rädd om bilen så byt..
annars kör tills de rasar och hoppas att de inte går åt helvete