Finns några entusiaster som har MGZR. Kul och ovanlig. Ganska snabb också. Spöade en Honda CTR i nåt Portugisiskt (har jag för mig) test runt en bana även om den på pappret inte borde kunna det. Fick kritik för att den var stötig och bullrig. Om man vill sitta bekvämt kan man gå på bio tycker jag.
Om man köper en MG så är man nog tillräckligt mycket entusiast för att köpa delar från England eller Tyskland. Allting finns och kostar ingenting. Är man en sån som bara kör och lämnar in den på verkstad varje gång man måste göra det minsta så är det inte så praktiskt. Det finns massor med märkesverkstäder som kan serva bilen, men om man måste byta tex en flygel så är det smart om man orkar fixa fram den själv.
Topplockspackningen är en svag punkt. (Rovers K motor) Detta beror bl a på att det är långa genomgående bultar som håller ihop topp och block och om dessa dras med fel moment så sticker packningen. Topplockspackningsproblemen är lite överdrivna, det är inte mer risk på den än på många andra. Men det är ingen skottsäker motor om man jämför med tex Hondas 1,6 som satt i de tidigare Rover 200.
Inte så enormt trimvänlig. Finns de som plockat ur 200-225 hästar men det är dyrt dyrt dyrt.
Köp!
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.