3746
Sök

Turbo byte 9-5

12 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
#1
Byte av Saab 95 kombi Lättrycks turbo till en Aero turbo
Är det någon som vet om det är och bara skifta eller om man måste byta andra saker också?

2 164 Inlägg
30 januari 2008
#2
Vatten och olje rör måste bytas och sen programvaran.
Annars är de bara att byta.

MVH

F


12 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
#3
Okej

1 207 Inlägg
30 januari 2008
#4
Om du byter för att få en effektökning så måste du väl montera en magnetventil? Hur är det med flänsarna på de två turbosarna? Är det samma?

406 Inlägg
30 januari 2008
#5
Tror att ingen magnetventil behövs då jag inte tror att LTT har APC, men den måste mappas om för att det ska funka, annars om man bara byter kanske man inte får nått vidare laddtryck

:DPlattan i mattan:D

2 164 Inlägg
30 januari 2008
#6
T7 systemet som sitter på 9-5an har mv och APC är inbygd i boxen.
En ny programvara är de som behövs efter bytet.

T7 är ett system som begär en viss effekt och då mäter LMM upp mängden luft som behövs som sen beroende på hur mycket de är om turbon behöver användas mycket eller lite och då är de ju MVn som reglerar de.

Detta system är väldigt svårt att pys trimma och de rekomenderas INTE att hålla på att skruva på WG stången eller att pys trimma då.

MVH

F


"Unloaded"
1 557 Inlägg
30 januari 2008
#7
Fredde79 skrev:
Byte av Saab 95 kombi Lättrycks turbo till en Aero turbo
Är det någon som vet om det är och bara skifta eller om man måste byta andra saker också?

Du menar alltså en 2.0T, LTT är väl ett gammalt utdött begrepp? Det som hindrar ditt lätta tryck är ju lite wastegatepill/programvara så är det klart! big_smile

Men ja, samma anslutningsfläns, om jag ej misstar mig. Kan gott rekommendera att byta från Garret GT17 till TD04-15T, blir mycket bättre ladd big_smile

Och som Fredrik säger: Vatten- och oljeslangar behöver bytas också. Byt olja i motorn as well.
Senast redigerat av Mechanimal (30 januari 2008)

"When innovation meets passion!"


Sök