2977
Sök

Grad i ögat

469 Inlägg
12 februari 2006
Trådstartare
Låg o slipade på bilen i förrgår. Självklart får man en grad i ögat, har fått det en gång tidigare. Men den här gången såg jag själv plåtbilten som satt på ögat. Ringde ögonsjukhuset i går kväll men de sa att det inte var så pass "allvarligt" så fick lida genom natten och va och plockade bort den idag.

"Befrielse" använd skyddsglassögon när ni slipar ett mycket bra tips. Förra gången hade jag inga skyddglasögon men det hade jag nu men tydligen hjälpte inte det. Ska fixa mig ett par riktiga skyddsglasögon nu istället för den "billiga" varianten. Rinner o svider fortfarande lite från ögat sad

Men bilens balkar blev bra iaf smile

Driver
2 111 Inlägg
12 februari 2006
vet hur de känns. sad fick lika när jag kapade me vinkelslipen på jobbet...fyfan vad ont de gjorde. åkte till vårdcentral o sen vart de lapp för ögat i nån dag. sved fint de med :S. tur att de gick såpass bra iaf!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
12 februari 2006
Huum... blir lite fuktig i ögonen bara av att läsa... vet hur d är med enkla småskräp i ögonen,...så...

21 761 Inlägg
12 februari 2006
Hoppas det inte blir bestående skador.
Nej man märker själv på jobbet när rondellen används vad lätt det är att få flisor i ansiktet.
Jag använder hörselkåpor med skärm men bäst är nog glasögon med täckande kanter. Det kan leta sig in bakom skärmen om man har otur.

Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
236 Inlägg
12 februari 2006
Aj aj minns med vånda när jag jobbade på Saab i Umeå fick en vinkelslipsspån i ögat tjurig som man är så gick jag ett par dar med det
fick sen åka upp till ögonkliniken där dom borrade bort flisan + rosten som bildas väldigt snabbt pga salthalten i tårvätskan. dom sa att det farliga är rosten då denna sprider sig väldigt snabbt.
så killar och tjejer slarva inte med skydden

469 Inlägg
12 februari 2006
Trådstartare
rickard10735 skrev:
Aj aj minns med vånda när jag jobbade på Saab i Umeå fick en vinkelslipsspån i ögat tjurig som man är så gick jag ett par dar med det
fick sen åka upp till ögonkliniken där dom borrade bort flisan + rosten som bildas väldigt snabbt pga salthalten i tårvätskan. dom sa att det farliga är rosten då denna sprider sig väldigt snabbt.

aj det lät inte skönt..

8 156 Inlägg
12 februari 2006
Fick rysningar i hela kroppen av läsa detta...
Jag ska tänka på det. Påminn mig om att jag skrivet det här om jag klagar över att jag förstört ögonen om ett halvår eller nått. (Jag är ganska så glömsk av mig...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

124 Inlägg
14 februari 2006
Ungefär lika skönt som när jag satt å putsade lite frigolit från krockbalken i på saaben, satt på knä och hade balken i knäet när jag plötsligt slinter med vinkelslipen och kör den i låret.

AJAJAJ!!

Men ögonen är ett kapitell för sig, fy fan vad känsligt de är!

Servicetekniker
300 Inlägg
14 februari 2006
rickard10735 skrev:

Har vart med om exakt samma sak, dock inte på SAAB i Umeå. Det är ingen vidare skön känsla när man får sätta upp huvudet i nåt jävla stativ, sen sätter dom igång med borrandet. usch.

Go hard or Go home!

469 Inlägg
14 februari 2006
Trådstartare
Nej man ska vara rädd om ögonen, gäller väll hela en själv men speciellt de smile

90 Inlägg
14 februari 2006
ingen höjdare själv har jag råkat få en svetselektrod i ögat de va inte så skojjigt rann tårar i en vecka skitjobbigt

To Feel Or Not To Feel...cosworth

Klubbmannen
14 februari 2006
Jag glömde fälla ner skyddskåpan när jag skulle mig-svetsa, det var ingen höjdare för ögonen. Efteråt känns det exakt som man har sand i ögonen.

Ett tips vid slipning är att inte använda vanliga skyddsglasögon som säljs i vilken järnaffär som helst, använd tätslutande glasögon som använder en resårrem istället för "ben" som vanliga brillor. Jag har ett par brillor som ser ut som en kombination av skidglasögon och vanliga solbrillor. Sluter helt tätt. Kanon när man ligger under bilen och skrapar. Med vanliga glasögon ramlar det in skräpp och damm i alla fall
Senast redigerat av Klubbmannen (14 februari 2006)

469 Inlägg
14 februari 2006
Trådstartare
Klubbmannen skrev:
Jag glömde fälla ner skyddskåpan när jag skulle mig-svetsa, det var ingen höjdare för ögonen. Efteråt känns det exakt som man har sand i ögonen.

Ett tips vid slipning är att inte använda vanliga skyddsglasögon som säljs i vilken järnaffär som helst, använd tätslutande glasögon som använder en resårrem istället för "ben" som vanliga brillor. Jag har ett par brillor som ser ut som en kombination av skidglasögon och vanliga solbrillor. Sluter helt tätt. Kanon när man ligger under bilen och skrapar. Med vanliga glasögon ramlar det in skräpp och damm i alla fall

Det var därför min plåtbit hittade in för att jag använde den varianten som inte sluter =/ så nu blir det såna..

21 761 Inlägg
14 februari 2006
Ja just det, det var sådana glasögon som jag menade.

Sök